You raise me up(和訳) | でらっちょ ★ ○○の国のアリス

でらっちょ ★ ○○の国のアリス

Jポップ界の「永遠のアイドル」松田聖子さん を応援します。
また、ミュージカル舞台女優・声優・モデル・音楽ユニット
TRUSTRICKのボーカルでもある 神田沙也加ちゃん を応援
していきます。

おそらく聖子さんはこの曲を英語で歌います!?

You Raise Me Up(荒川静香)


<You Raise Me Up> (2002)

作詞:Brendan Graham
作曲:Rolf Lovland

When I am down and, oh my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit awhile with me.

とても気が滅入って、心身ともに疲れ果て
苦境に出遭って 心が折れそうになる
そんな時にでも 静けさの中で待つよ
あなたが来て ここに座ってくれるのをね


You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up... to more than I can be.

あなたが私に勇気をくれる、だから山頂にだって立てるんだ
あなたが私を奮い立たせてくれる、この荒波を乗り越えるようにと
私は強くなれるよ、その支えがある限り
あなたは私を励ましてくれる... 私は想像以上の私になれる


 (間奏)

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up... to more than I can be.

あなたが私に勇気をくれる、だから山頂にだって立てるんだ
あなたが私を奮い立たせてくれる、この荒波を乗り越えるようにと
私は強くなれるよ、その支えがある限り
あなたは私を励ましてくれる... 私は想像以上の私になれる


 (コーラス)

There is no life – no life without its hunger;
Each restless heart beat so imperfectly;
But when you come and I am filled with wonder,
Sometimes, I think I glimpse eternity

渇きの無い人生、そんなものありえない
人の心は休み無く足りないままで動く
けれどもあなたが来ると、不思議と私は満たされる
時には、永遠をちょっと感じてしまう


You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up... to more than I can be.

あなたが私に勇気をくれる、だから山頂にだって立てるんだ
あなたが私を奮い立たせてくれる、この荒波を乗り越えるようにと
私は強くなれるよ、その支えがある限り
あなたは私を励ましてくれる... 私は想像以上の私になれる