英語の教材に限らず、楽な勉強方法を 売りにする教材は多い。
Not limiting to English learning tools, many learning tools claim fun and enjoyably methods.

今まで英語を勉強してきた経験上、楽しい教材で私の英語力が伸びたことってあったかな。
Have I ever had experience of improving my English by using fun and enjoyable methods, in my long history of learning English?

正直、思い当たりません。
The truth is I can’t think of any.

楽しい英語の学習って、カラオケのようなものなのかな。
Fun and enjoyable English learning is like "Karaoke".

カラオケは楽しいけど、決して歌が上手くはならない。 現に私は音痴のままです。。。
Karaoke is fun but it doesn't improve my singing. In fact, I am still tone deaf.

勉強自体は大変だけど、目標を達成した時の喜びは言葉にできない。
the Leaning itself is tough but when I archive my goal, I have no word to describe the joy.

。。。と今日は考えてました。
This is what I was thinking today.

また、明日
see you tomorrow.

ランキングに参加しました。 もしよろしければ以下のバナーをクリックください。 励みになりますので。。。

人気ブログランキングへ