COMME des GARÇONSのマーケティング | ミレニアム・ブランディング

ミレニアム・ブランディング

総合ブランディングこそ、時代を切り開く鍵です。『見えない世界』に『見える世界』を動かす鍵があります。聖書、量子論、脳科学、遺伝子科学、そして心理学、ファッション、ライフスタイルの観点から総合ブランディングをいたします。あなたは地上で、唯一の最高傑作です!

コム・デ・ギャルソンの成功はひとえに思考の柔軟さだ。川久保玲は三宅一生や山本耀司、高田賢三らと肩を並べ80年代,デザイナーブームのトップを牽引した。

そのプライドは測るにあまりある。しかし、ギャルソンは時代の流れに最も敏感に反応し、捨てるべきものは見事に捨て去った。 話題性を絶えず創出する事に先陣を切った。 

H&M, louis vuitton, MONCLER, さらにJUNYAで言えばHappy army storeなどのコンセプトは非常に創造的挑戦である。最近ではPLAYの取り組みなど、時代とコンシューマーマインドを遊び心でコントロールしている。

人々の創造性を阻害するものは「既成概念」だ。当然ブランドアイデンティティーとしてのポジションは守るべき大切なものはある。しかし思考を自由に保つもののみが空中に満ち満ちている創造性をキャッチすることができる。

いるべきところにこだわらず、絶えず挑戦を続けるマーケティング・マインドが彼らをトップ・ブランドとして位置づけさせているのであろう。

ある意味においてはギャルソンが最もギャルソンらしくないビジネスをしているのかも。

しかしそれを見事に料理するのが川久保流。

People puts their own "Stereotype" in his brains based on their lifestyle backgrounds.
To demonstrate creativity at infinitely level,this becomes amazing obstacle.
The more you think freely, the more you polish your senses and could refine, and creativity
can be discovered almost infinitely. Regardless of restrictions, Cool packaging can be brought if your are creative. I have confidence to reach the great packaging.

the reason why COMME des GARÇONS created their status is COMME des GARÇONS didn`t
stick to their business style but rather throw away it`s market standard as HIGH END brand
and challenged to branch out to the new field.

That brought the amazing market attention compare to their original competitor like
Yoji Yamamoto and ISSEY MIYAKE.

Rei Kawakubo, or the marketing Manager should have known about the long term recession
that is going now or even not....

However, the strategy that discriminate with other brands made sense for
COMME des GARÇONS.


オレ流  キングダム・ブランディング


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