from ダニエル・パウター | ダニエル・パウター オフィシャルブログ Powered by Ameba

from ダニエル・パウター

やあ、みんな・・・今、台北空港のラウンジで帰りの飛行機を待っていながら、小さな女の子に目を向けているところさ。彼女はジッと俺の事を見ているけど、何でこのヘンなおじさんは、この薄暗いラウンジでサングラスをかけているんだろうって思っているんだろうね・・・あれれ、お父さんの脚の後ろにかくれちゃったと思ったら、こっちを向いて笑っているよ。彼女、どこに行くんだろうね。家に帰るのかな、それとも香港かタイにヴァカンスに行くのかもしれないな。俺の旅は素晴らしかったよ!!!ゴールデン・メロディ・アウォーズって、東南アジアのグラミー賞にあたる授賞式で演奏したんだ。シュールでヘンな感じがしたよ。何が起こっているのかさっぱり訳が分からなかったし、まるでピンポール・マシーンの中にいるような気分だった。文字も、洋服も、登場するアーティストも、自分の国のものとは全く違ってたけど、すごく楽しめたね。何もかもがきっちりと統制が取れているんだ、演奏時間の長さからしてもね。あ、俺?・・・俺が台本に無いことをやるような人間だってみんな分かっているよね?だから、何万人もの観客の前で中国のアーティストのほっぺにキスしたんだ。勿論レーベルの人間は、やるなって言ったんだけど、結局やっちゃったのさ・・・大問題になるかな。 自分らしくいなきゃね。台湾は大好きになっちゃったよ・・・人は礼儀正しいし、親切だったしね。来年頭、日本、タイ、台湾、シンガポールそして中国を回るツアーで戻ってくる予定があるんだ。今度も素晴らしいものになるだろうね、いつもそうであるように。ツアーマネージャーが、ゲートに行けって怒鳴っているから、そろそろ行かなきゃ。 元気でね・・・ダニエル 07/07/08

Hi everyone... I'm sitting in the Taipei airport lounge and waiting to fly home and resting my eyes on a small girl. She is staring at me and probably wondering why this strange man is wearing sunglasses in a dark gloomy lounge... oh now she is hiding behind her Father's legs and smiling at me. I wonder where she may be going. Maybe she's going home or perhaps a holiday to Honk Kong or Thailand. My trip was amazing!!! I played the Golden Melody Awards which is sort of SE Asia's version of the Grammy's. It was surreal and strange. I had no idea what was happening and felt as though i was in a pinball machine. The characters and the clothing and artists were not of this world but i loved the experience. Everything is very regimented from what you say to how long you play. Oh me.... you know I'm going to do something that was not scripted, so i gave a Chinese artist a kiss on the cheek in front of Millions of people. The label told me not to do it so of course i did it anyway... Big Deal. I gotta be me right. I love Taiwan... the people were so gracious and kind to me. I will be back early next year to tour through Japan, Thailand, Taiwan, Singapore, and China. It should be as amazing as it always is. My tour manager is yelling at me to get to the gate so i have to run. Blessings to you.... Daniel 07/07/08