楽天にブランド力のあるECサイトが出店してきている。


数年前、力のあるECサイトは楽天と自社販売サイト両方運営していたが、


運営ノウハウ、スキル共に違いすぎていて、結果楽天に出店を辞める企業が多かった。


そして、楽天内で努力した中小企業がたくさんひきしめあっていたのが不況前の状況。


大手ECサイトの動きは逆になりつつあろうとしている。そうなると、楽天が中小企業ECの


集合から、大手ECサイトの集合になっていくのかもしれない。


すると、今まで楽天内で頑張っていた中小企業等は、小規模ECサイトを立ち上げ、ニッチ市場


で勝負するのであろう。リスクなく始めるドロップシッピング等に流れていく気がする。


ドロップシッピングは個人や企業が在庫を持たずに販売することができるサービスである。


個人や中小企業の良いところは、小回りが効き、俊敏に対応することができることだ。


時代の流れが加速し、人々の多様化が進む中、俊敏さと柔軟さを兼ね備えた個人や中小企業


に力を与えるドロップシッピングはネット上に販売の網をたくさん張れることになる。


まとめると、楽天が大きな点を集めた丸太の販売力を持つとすれば、ドロップシッピングは個人


や中小企業の力を取り入れた大きな網の販売力を持つことになると思う。


つまり、点と面の戦いになってくる。


インターネット=個人メディア。つまり、劇的に個人に力を持たせるのがインターネットだと


思っているので、個人的に面の力を信じてみたい。


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EC site where it has the brand power in Rakuten has opened a store.

Both management knowhows and skills were too different, and there were a lot of enterprises that resigned the branch shop in result Rakuten though a powerful EC site had managed Rakuten and both its own sales site several years ago.
And, it is a situation that a lot of small enterprises that made an effort in Rakuten had tightened each other before the recession.


The movement of a major EC site starts is reversing. Then, Rakuten might become sets of major EC sites from sets of small enterprises EC.

Then, the small and medium-sized enterprise etc. that have worked hard up to now in Rakuten might start up a small-scale EC site, and fight in the niche market.
I think that it flows to the drop shipping etc. started without the risk.

The drop shipping is service that has the stock by neither the individual nor the enterprise and can be sold.
The merit of the individual and the small and medium-sized enterprise to effective of the small turn, and to be able to correspond brilliantly.
The flow in the age can accelerate, and the drop shipping that gives power to the individual and the small and medium-sized enterprise that has both an inside, brilliant, and flexibility advanced by people's diversifications put a lot of nets of sales on the net.

I think that I will have the sales force of a big net that takes the power of the individual and the small and medium-sized enterprise by the drop shipping with the sales force of the log that collects the points where Rakuten is big when bringing it together.

In a word, it becomes a fight in the point and respect.

"The Internet = Individual media".
In a word, it is thought that it is the Internet to give the individual power in dramatic form, and I want to believe power in respect.