最近はね、

大変だった。



4月2-4日 アニメボストンでちょーーー楽しい三日を過ごしました。

新しい友たちを作ったし、すごいミュージシャンや歌手やデザイナーと会えました。

本当に最高な三日になりました。

でも睡眠時間が少なかったので、めっちゃ疲れましたww



で、イベントが終わった後、病院での仕事がちょーーーーー忙しかった・・・・°・(ノД`)・°・

本当に大変だった~ 足痛かった~



そして、

二日前、私のお婆ちゃんが私の働いている病院で亡くなりました。

お婆ちゃんは68歳という若さで亡くなったので、とても残念で悲しいことと思います(泣)


あの日の午後、仕事が終わったから夜中の3時まで、病院にお婆ちゃんの傍にいました。

辛かった・・・本当に辛かった。

ただ見てるだけ、何もできなかった。


翌日、仕事はまだあるので、お母さんが「家帰って早く寝なさい。」って私はおとなしく帰ってました。




今までまだ信じたくないけど、私は大丈夫です。

うちのパパが亡くなった時と違って、今回はお別れへの心の準備はちゃんと出来ました。

だんだん慣れたら大丈夫。




ああ~書きたいことは山ほど・・・(笑)

ピグのガイドとか、アニメボストンの話とか、ボストンの春とか。

もっと時間があればいいのにね。



よし、頑張りましょう!



■□■□■□■□■□



Hey, dear friends.

Long time no blog. I know I know.

I've been very busy these days.



Well, April 2-4 I went to our anime convention called Anime Boston.

I had a BLAST!!!! I met some new friends, and lots lots of cool musicians, singer, and designer.

I really really enjoyed this 3-days-event (as always *wink*).



So after Anime Boston, I went back to work (dislike).

And work has been like hell...( p_q)

I'm not even joking!!

I was still exhausted from Anime Boston, and my feet still hurt...

It was awful, terrible, miserable, you name it.



And...

2 days ago, my grandma passed away in the hospital where I work.

She had been a patient in the same department I work at even years before I was hired, which is the Oncology department.


Yes, she died from cancer.


On her last day, I stayed in the hospital with her until 3 am in the morning.

Since I still had to go to work in a few hours, my mom wanted me to go home and had some sleep.

I really really didnt want to leave my mom alone with my grandma, but my mom's right, I did need some sleep.

So I left.

Went to bed at about 4am and got a call from my mom at 5:31am.



"The nurses told me that it's about time... You dont have to come it's okay. I'm just telling you. Go back to sleep now okay."



Hung up the phone, I could feel my stomach was twitching like crazy.

I dont even know how to say right now.

Everything is just so...

unreal.


Makes me think of when my father passed away...

so unreal.



Oh well, this is life.

When things happen, we just have to learn to accept it, to live with it, and to move on.

The world stops for no one.

Sun rise sun set every day.

It wont stop.


I'll be okay, please dont worry about me.

This is not the first time in my life anyway... The hardest part I had already been through.

This time i'm much stronger.

Just have to slowly get used to the fact that someone has gone. That's all.



Ahhh... besides these, I still have lots and lots I want to blog!!!

Like the tutorial I promised I'll write, reports on Anime Boston (and lots of pics of course), Spring views in Boston, etc

Only if I have time...



Gotta work harded!!



■□■□■□■□■□



中文...明天補(爆)

我累了~(逃)

晚安~(揮揮手)