もし私に「一番大好きな歌は何?」って聞いたら、浜崎歩さんの「A song for xx」です。

たぶん、十年前からこの歌がずっと好きだった。

本当にずっと好きだった。

この歌を歌う時にね、たまに涙が出ます。


[30th Single Live] A song for xx

↑ライブ映像です。

I think this is the best performance of this song.(←日本語でなんで言うんですか?~~と思います?)

また台湾にいる時、このライブのDVDを買いましたよwww


If you ask me to pick just ONE song as my best favorite song, I will definitely say it's AYU's "A song for xx."

I've been loving this song since probably ten years ago.

This song is like my theme song.

The lyrics totally speak my mind and my pain.

Sometimes when I'm singing this song, my tears will well up in my eyes.


The link is the live performance of this song from AYU's 30th Single Special Live.

I like this version very very much.

(I bought the DVD when I was still in Taipei. )

「居場所がなかった 見つからなかった
未來には期待出來るのか分からずに」


「いつも強い子だねって言われ續けてた
泣かないで偉いねって褒められたりしていたよ
そんな言葉ひとつも望んでなかった
だから解らないフリをしていた」


「人を信じる事って いつか裏切られ
はねつけられる事と同じと思っていたよ
あの頃そんな力どこにもなかった
きっと 色んなこと知り過ぎてた」


「いつも強い子だねって言われ續けてた
泣かないで偉いねって褒められたりしていたよ
そんな風に周りが言えば言う程に
笑うことさえ苦痛になってた」


「一人きりで生まれて 一人きりで生きて行く
きっとそんな每日が當り前と思ってた」