多くのことが学べる場所、

それがCIPです。

A place where to learn a lot of things, it’s CIP

 

 

 

私は英語を話すことができなかったですし、日本では英語の勉強をする時間すらなかったので、初めはとても不安でした。同様に、CIPに来るまでは、友達ができるかどうか、心配でした。

I was anxious before  for I could not speak English and there was no time for me to study it as well. I was also worried about making friends not until I came to CIP.

 

 

 

私は今CIPで4週間勉強しています。

ここで多くの友達を作り、彼らと英語でコミュニケーションを取ることができるまで、改善されました。

CIPの学生、先生、スタッフはとても親切でフレンドリーなので、友達を作るのはとても簡単です。

私の仲の良い友達は異なる国から来ています。ですので、私たちは常に英語を使う必要があります。彼らには向上心があります。だから、私ももっと勉強しなければいけない、もっと流暢に英語を話したいと思いますし、これらの理由が私のモチベーションになっています。

I have been studying English for four weeks now and improvement can be seen since I made a lot of friends and I am able to communicate with them in English. I can say that it is easy to make friends because CIP’s students, teachers and staff are kind and friendly. The people whom I am acquainted with like my friends are from different countries. So, we really have to use English all the time. They have ambitions. So, I always think I have to study more and I want to speak English fluently and for this reason, it motivates me.

 

 

 

 

 

学生はネイティブ講師の授業を受けることもできます。

そしてCIPには多くのネイティブ講師が在籍しています。学生と先生が参加できるアクティビティが月に一度あります。

もちろん、英語の勉強が一番大切です。私はここで多くのことを学ぶことができています。

ですので、英語を勉強したい人に、CIPを選ぶことを私はお薦めします。

Students can also take native teachers’ classes and there are lots of activities too. One of these activities is given every month where students and teachers can participate. Of course, studying English is the most important one. I have learned a lot of things in this school. So, I recommend CIP to those people who want to study English.

 

 

 

 

他の学生体験談はコチラからどうぞ^^☆

学生体験談

 

 

CIPホームページ:    https://www.cipenglishschool.com/ja/

Youtube:     www.youtube.com/user/cipworld

Facebook:  https://www.facebook.com/clark.cip.english/?fref=ts