Tanabata (the Star Festival) will be held on July 7ht!!


明日は七夕。 幼稚園には大きな笹の枝が!!


みんなの願いごとがきかれますように・・・




PA スーパーラーニングクラスの Book 8 は "Tanabata"






Long, long ago,

the god of the heavens had a beautiful daughter.

Her name was Orihime.


(昔むかし、天空の神には 織姫 という美しい娘がいました。)




The god introduced Hiko to Orihime.

And they soon fell in love.


(父親は 織姫に 彦 を紹介しましたところ、

二人はすぐに恋に落ちました)



They were so happy together.

They stopped working.


(二人は本当に幸せでしたが、 働かなくなってしまいました!)



The god got angry and said,

"You will never see each other again!"


(天空の神は怒り、 もう二度と会ってはならない!と告げました。)


二人は、 悲嘆にくれました。

神はそれをみて、二人に年に一度だけ、会うことをゆるしました。


それが、明日 7月7日です☆


★★★


On that day, you display banboo grass with a strip of paper

and ornaments to celebrate their reunion.


(七夕の日には、短冊、飾りで笹の葉を飾り、二人の再会をお祝いします。)


When you write a wish to the strip of paper and display it,

it is said that a wish comes true.


(短冊に願い事を書いて、つるすと、願い事が叶うと、言われています。)


★★★


みんなの願い事はなあに?


って聞いたら、


I want to improve my English!


(英語が上手になりたい!!)ですって☆☆☆


大丈夫! きっと、その願い、叶いますよ!