マーケティング担当者なら一度は行きたいemetrics 企画編 | cosmopolitan

cosmopolitan

日々のブログです

おはようございます。師走も残すところあとわずか!!

会社の近くの有楽町チャンスセンターの行列の混雑ぶりが年末を物語ってますねベル

さて、3月にサンフランシスコで開催されるemetrics について調べました。


◆私の注目セッション1
Dashboards that Actually Enlighten
Stephen Few, Perceptual Edge

WEDNESDAY, MARCH 7, 9:15-10:00 AM Dashboards that Actually Enlighten Stephen Few, Perceptual Edge During the last 10 years as data visualization has emerged as a popular new way to explore, analyze, and present information, dashboards have taken center stage as the “you can’t live without it” data visualization technology. Despite their popularity, however, most dashboards fail. This isn’t primarily a failure of technology (although most dashboard products suck), but a failure of design. For an information display to help you monitor what’s going–a complex story told at a glance in the space of a screen–it must be designed in specific ways that are nothing like most of the dashboards that you’ve seen.

先日tableauについてもかきましたが、USではデータの可視化をリッチにしてます。日本では、判断さえ出来ればよい。という感覚で、費用対効果がうまく説明できないかなーとおもうのです。
そのあたりのメリットを理解したいですー



◆ 私の注目セッション2
Testing, Testing: 1,2, 3: The Multivariate Advantage

分析からABテストまでの手法を紹介する。わたしたちも日々サイクルをまわしてますが、
分析から改善策へのつなぎこみ、ABテスト計画のたてかた、目標数字への到達度の可視化
をどのような手法でやってるか興味あり



◆料金テーブル

$webパフォ-photo1.jpg




このあたりのメリットを説明して、チケットGETしたい!
頑張ります[みんな:01]