鳥にみえる?例え? | 大切なのはsoulでしょ!

大切なのはsoulでしょ!

日本語もへたくそな30半ば、ついに英会話始めました!
アウトプットと成長日記です

星Today's new words星

 

I took English lesson today.

 

S seem ~(形容詞)   ~のようだ

S seem like ~(名詞)

 

When I express my idea how I think about someone's personality,

I used to choose the word S look like 名詞爆笑

 

性格とかどんな感じかを表現する時は

seem,seem likeを使う!

 

 

For example,

I went at his friend's restaurant last week.

And today,

he asked me how I thought about his friend.

 

Then I answered he looked like a bird

 

tutor「爆笑笑い泣き笑い泣き笑い泣き笑い泣き

 

He said that my friend don't have an beak lol 

 

 

間違えたら大変やね無気力