フィリピンの国勢調査 national population census of PH | Happy people♥ Happy life♥

Happy people♥ Happy life♥

ようこそ!Chikaです。

何歳からでも生き直せます。
あなたは自分の人生を生きられていますか。

ワガママや自分勝手とは違う、「自分の思う通りに生きること」

一緒に思い出しませんか?

こんにちは!

 

コンドミニアムの受付では、家賃の請求書のほかにも、大家さんからのお便りなどが配られます。

 

誰に配ったか、ちゃんと部屋番号のところにサインするんですよね。

 

 

先日も、通りかかったら、何やら書類が積まれていて、受け取りのサインを求められましたが、、、はて?

 

 

なんと、国勢調査です!!! ちょうど日本も今年やっているんですよね。

 

中身はこんな感じです。

 

外務省などのページを見ても、前回の調査が2015年だったようなので、

日本と同じく、5年に一度なのかな?と思いました。

 

ご参考までに~。

 

ではまた!

 

Hi guys!!

 

At the lobby of my condominium, I sometimes receive documents from the landlord.

 

They collect our signs as the evidence of reception.

 

The other day, I was given this document. Oh what is it? It is not a timing to receive a monthly invoice.

 

 

Ohhh! It is a census!! Yeah. I heard that it is also being held in Japan now.

 

These are the contents.

 

According to the Japan embassy's website, the latest data of the Philippines was collected by the census in 2015.

 

So I guess it is in every five years like Japan.

 

Just for your info!

 

See you~!