10年選手のお釜が壊れて新しいお釜がやってきました。ひらめき


結構前から壊れ気味で、テレビを叩くと直る的なやり方で炊いていて、それはそれで楽しく炊いておりましたが。パーひらめき

インド行きで上の空の私に代わって、旦那があれやこれや検討して買ってくれました。


じゃんっ!バーミキュラー!



今まで使ってきたお釜と違う風情に戸惑いつつ、説明書をめくってさらに途方に暮れました。無気力

これはもうすでに読みたくないと思いませんか。



お釜には水の目盛りが記されてないので、付属のカップで注ぐようになっています。失くさないようにしたいです。

とりあえず、レッツ炊飯チャレンジ。EM玄米。



EM玄米とは、5kgにしては安い!と見間違えてネットで買った1.5kg米。悲しい

 

炊き上がり


旦那は職場の人と遠くにジビエを食べに行ってるので、私はニュー釜で炊いた米を抜け駆けヒンナしました。



The 10 years old rice cooker in our house finally broke, and a new one has arrived. 

It’s been breaking before and I’ve been cooking rice like tapping the TV to fix it. It was fun in its own way. 

But my husband  considered and bought a new rice cooker while I was preoccupied with my trip to India.


Ta-da! It’s a vermicular rice cooker.


Feeling a bit bewildered by the difference from the one I’ve been using all along, 

and I flipped through the instruction manual and felt even more lost. 

Don’t you just feel like you don’t want to read it anymorpe?



目盛り:markings

付属:included

見間違える:mistake

抜け駆け:go behind someone's back