入院1日目


スタバでラテ飲んで出陣指差し

朝ご飯食べてなかったのに昼欠食泣き笑い

造影剤のMRIとCTのために

点滴ルート確保でまさかの血がプシャー爆笑

 

閲覧注意気づき18禁注意グッ

 

 

針太いから痛いしワロタ笑い

担当は基本新人看護師さんがするのかな電球

2回目の入院で前回も今回も若い子グラサンハート

可愛い人が多いのはいい拍手

でも可愛さより仕事できる人が個人的には好き。

 

前回は内分泌内科で、浴室も2つありました。

さらにハンドソープも常用がおいてあったけど

今回は浴室は1つでハンドソープはなし。 (細かいけど大事なことや…爆笑)

Wi-Fiレンタル持ってきたけど前回よりWi-Fiが良い。新年度向上?


手術前に、紙おむつ1つ、ティッシュ、メモリ付きのコップ、鼻洗浄のツールを買いに行くように言われました。鼻洗浄のやつは売店に・・・

え??普通に処方してくれたらええやんって思いましたけど。なんなんやろ?(笑)

 

それから鼻毛を剃るようにとのこと(笑)

私はもっぱら下の毛を気にしていました笑笑い

前回同部屋のお姉さまが下の毛の処理しとったがええと教えてくれたのでね手

 

Day1 

I needed to do Contrast MRI and Contrast CT 

The nurse took the IV route but she didn't look very good at it, and her superior observed her doing and helped a bit. And yer my blood spouted out. The needle was thick so ... 

The nurse in charge of me was young last time and this time. They are literally cute...💗

 

Last time I was here in endocrinology, they have 2 bath rooms and free hand soap.

Here Neurosurgery have one bath room and no free hand soap. In the same hospital but they do differently. 

Before the surgery, I was told to buy a piece of diaper, a measuring cup, a nose washing kit. They should have told me before and especially the washing kid they should prescribe it lol Plus I need to shave my nose hair. I have been caring about hair in under part.lol Because last time my roomie here told me to take care of it 爆笑飛び出すハート