サビの "I want money, power and glory" 「私は金、力、栄光が欲しい」という部分が歌詞的にもメロディー的にも印象的ですよね。

 

 

Lana Del Rey自身が作詞のこの曲ですが、歌詞は本人が思っていることとは反対だそうです。本人によると、

"I learned that whatever I did elicited an opposite response, so I’m sure ‘Money Power Glory’ will actually resonate with people as being what I really do want." 「自分の言動が望むものと反対の結果がついてくることを学んだ。そう考えれば、この曲 (Money Power Glory)は自分が本当に望む人をもたらしてくれるはずだ」

 

 

 

 

 

゚・*:.。..。.:+・゚゚・*:.。..。.:+・゚

 

 

 

[1番]

You say that you wanna go

あなたは言う

To a land that's far away

遠い地に行きたいと

(天国のこと説がある)

How are we supposed to get there

どうすれば今の私たちの生活で

With the way that we're living today?

そこに辿り着けるの?

You talk lots about God

あなたは神についてよく話す

Freedom comes from the call

自由は呼び声からやってくる

But that's not what this bitch wants

でもそれはこのビッチ(=私)が欲しいものではない

Not what I want at all

私が欲しいものなんかじゃない

 

 

[サビ] ✼••┈┈┈┈••✼••┈┈┈┈••✼

I want money, power and glory

私は金、力、栄光が欲しい

I want money and all your power, all your glory

金とあなたの力、あなたの栄光すべてが欲しい

Hallelujah, I wanna take you for all that you got

ハレルヤ あなたの手に入れたものすべてが欲しい

Hallelujah, I'm gonna take them for all that they got

ハレルヤ 彼らの手に入れたものすべてを奪ってやろう

✼••┈┈┈┈••✼••┈┈┈┈••✼

 

 

Baby…

 

 

[2番]

The sun also rises on those who fail the call

呼び声を聞き逃した者から 日はまた昇る

(ヘミングウェイの『日はまた昇る』)

My life, it comprises of losses and wins and fails and falls

私の人生は 敗北、勝利、失敗、崩壊から成る

But I can do it if you really, really like that

でもあなたが本当にそれが好きなら 私にはできる

I know what you really want, b-baby

あなたが本当に欲しいものは何か知ってる

I can do it if you think you'll like that

気に入るとあなたが思うなら 私にはできる

You should run, boy, run

逃げるべきだ 逃げなさい

 

 

[サビ] ✼••┈┈┈┈••✼••┈┈┈┈••✼

I want money, power and glory

私は金、力、栄光が欲しい

I want money and all your power, all your glory

金とあなたの力、あなたの栄光すべてが欲しい

Hallelujah, I wanna take you for all that you got

ハレルヤ あなたの手に入れたものすべてが欲しい

Hallelujah, I'm gonna take them for all that they got

ハレルヤ 彼らの手に入れたものすべてを奪ってやろう

✼••┈┈┈┈••✼••┈┈┈┈••✼

 

 

Baby, baby…

 

 

Dope and diamonds

麻薬とダイヤモンド

Dope and diamonds

Diamonds

Dope and diamonds

Dope and diamonds

That's all that I am

それが私であるすべて

Dope and diamonds

Dope and diamonds

Diamonds

Dope and diamonds

Dope and diamonds

Diamonds

 

 

[サビ] ✼••┈┈┈┈••✼••┈┈┈┈••✼

I want money, power and glory

私は金、力、栄光が欲しい

I want money and all your power, all your glory

金とあなたの力、あなたの栄光すべてが欲しい

Hallelujah, I wanna take you for all that you got

ハレルヤ あなたの手に入れたものすべてが欲しい

Hallelujah, I'm gonna take them for all that they got

ハレルヤ 彼らの手に入れたものすべてを奪ってやろう

✼••┈┈┈┈••✼••┈┈┈┈••✼

 

 

Baby…

 

 

 

゚・*:.。..。.:+・゚゚・*:.。..。.:+・゚

 

 

 

 

 

 

ここまで読んでいただき、ありがとうございました!