パグ、9歳半でお空へ。ママ「もっと早く気づいてあげられたら、、、」ママさんへのお返事は? | 自分の仔への愛が止まらないあなたへ。

自分の仔への愛が止まらないあなたへ。

うちの仔の気持ちが知りたい!を叶えます。
自分ちの仔は絶対に裏切らない世界一の味方。そんな味方からのあなたへの気持ちを伝えます。
自分の仔をもっと深く理解したい方へのアニマルコミュニケーション。アニコミのお話や、アニコミを通して学んだことを綴ります。

こんにちはイチョウ

 

今日は早速、1ヶ月くらい前にお話をさせていただいたパルちゃんのことを書いていこうと思います。

パグの女の子で、およそ5年前に9歳半で虹の橋を渡りました虹

 

ママさんからのご感想もいただいていますので、最後までぜひ読み進めて見てくださいねキューン

セッション自体は30分ちょっとくらいのもので、以下はその一部抜粋です。

(Qは事前にいただいていた質問で、犬はパルちゃんを指しています。)

 

 

 

 

 

私:ママさんは、亡くなる前にもっと気をかけてあげて病院とかに連れて行ってあげられたら良かったって後悔しているみたいだけど、どう思う?

犬「これが運命だったし、誰のせいでもないよ。」「なんか嫌な予感がするな〜、そろそろなんだな〜って思ってたけど、体の具合が悪いとかじゃなかったの。」

 

本人は自分の最期が近付いていることは気づいていました。でも、体の具合は悪くなかったから、ママさんが気付けなかったのは当たり前とのことです。最期と言っても、あと何日で、というのではなく、そろそろなんだな〜、という予期をして知っていただけで、自分がそろそろ旅立たなければならないことを寂しく思っていたのでしょう。

 

 

ここでママさんから、「後になって考えてみると、ソファにいつものように上がれなくなってたり、ちょっとの食欲の変化があった」と。

それをパルちゃんに伝えると、亡くなる前にあったそんなすこ〜しの変化に気付いてくれていたことに驚いていました。本人は表になにも出ていないつもりだったから。

 

ママさんがちゃんとパルちゃんといつも繋がっていたという証拠ですね。逆に、小さな変化とは言えそれに気づいていたのにそれに対して何もしなかった、と自分を責めていたのでしょう。

 

 

Q、幸せだった?

犬「幸せだったよ!ず〜っと、家族の中の可愛い子供でいられたから。」「後悔も何もないよ」

 

子供のようにいつも可愛い可愛いって思ってもらえてたことがすごく嬉しいことだったのです。

犬生としては長くはなかったかもしれないけど、魂の学びは達成したから、全く後悔がない。亡くなった後もすぐに成仏できたらしいです。家の中には最初の 2 日くらいはいたかもしれないけど、早い段階で成仏して天国に昇ったとのことでした。

 

 

パルちゃんは突然死でした。ある日の朝、起きて来なかったのです。いつも、ママさんと同じ寝室のクレートの中で寝るのですが、夜中にクレート内でガタガタと音がしたとのことです。時々こういうことはあるそうで気にせずそのまままた寝て朝になり、気がつくとパルちゃんはもう虹の橋を渡っていた、、、

 

私:どうして、パッと逝く方法を選んだの?

犬「ママがその時すごい大変な時期だったから、ママの手を煩わせないようにすぐ逝くことにしたの。」

私:何が原因だったと思う?

犬「心臓発作なのかな」

 

クレートの音、を聞いた時に看護師として最初に思ったのは痙攣だったのでは?です。でも、本人は心臓発作だったと言っています。

 

ママさんによると、当時二人のお子さんがまだ小さく今から当時を振り返っても「あの時期は本当にバタバタしてわ」でした。

あと、ママさん本人も多分あれは心臓発作だったんじゃないかな、と思っていたとのことです。

 

 

 

ママさんからの感想

「なんかほっとして気持ちが落ち着いた。最期、病気に気づけなかったと思ってほったらかしにしてしまってた思いがあったから、大丈夫と言ってもらえて安心した。」

「大好物は骨っ子みたいなカミカミするやつって聞いて、そうだった大好きだったわって思い出したよ〜!私はりんごだと思ってたから。りんごをあげる時剥いてる時からそばでクレクレと悲鳴のような声でものすごく鳴いてて。その思い出が強かった。」

「私や子供達へのメッセージはすーっと飲み込めたけど、パパへのメッセージだけは微妙でした。私が思ってる思いではないかなって。」

「パルは本当に可愛い存在で、可愛い可愛いと伝えてたことがパル自身にも伝わって幸せだと思ってもらえてたことが聞けてよかった。」

 

 

今回はママさんの罪悪感をなくすことができて良かったです。

パルちゃんは、ママさんに落ち度があったとは1ミリも思っていないのです!そんなパルちゃんの思いをお伝えすることができて私も嬉しかったです。

 

ACって素晴らしいびっくりマーク

 

 

Helloイチョウ

 

Today,

I'd like to share the story of Pal whom I spoke to about a month ago.

She is a female pug, passed away about 5 years ago at the age of 9 and a half虹

 

I've got a feedback from her mom so pls read though till the very endキューン

It was about 30mins session, below is the only a part of it.

(Q represents her mom's questions that she sent me prior to the session, 犬indicates Pal.)

 

 

 

 

Me: Your mom is regretting that she should've taken to your vet and watched you more closely. What do you think about it?

犬This was my fate. It's no one's fault. I actually had a bad omen. My time was coming close but I wasn't feeling sick at all.

 

She knew her time was close. However, she wasn't sick so her mom could't tell anything wrong with her is normal. 

It wasn't that she knew "when" she'd go, she just had a hunch telling her that her time on earth is coming to the end soon and he was feeling sad about it.

 

 

Here, her mom said "When I look back, I noticed that she wasn't able to jump up onto the sofa as usual and there was a slight change in her appetite."

I told Pal about that. She was surprised that her mom actually noticed these subtle changes. Pal thought she wasn't showing anything on the outside.

 

This must be an evidence of Pal and her mom being connected always. But for that, her mom feels guilty as she didn't do anything about it.

 

 

Q, Were you happy?

犬I was happy! I was loved so much and treated like a baby in this family. I have no regret.

 

This is her best memorable feeling that she was a baby in this household and being treated like a baby all the time. 

It might not be a long life, but she had accomplished all her learnings her soul needed in this life so she has no regret. She became at peace very quickly after her passing, she might have been in the house for the first 2 days or so, but she quickly went to heaven after.

 

 

Pal's passing was very sudden. One morning, she did not wake up. She always slept in her crate in her mom's bedroom. In the middle of the night her mom heard rattle sounds from her crate which happened sometimes so her mom thought nothing of it and fell back asleep till the next morning. When she realized, Pal was already gone...

 

Me: Why did you choose that way to go?

犬Mom was so busy at that time. I didn't want to be her burden so I decided to go quickly.

Me: What do you think made you go?

犬Maybe a heart ataack.

 

My first thoughts as a nurse when I heard about rattle sounds was a seizure. But Pal thinks it was a heart attack.

 

According to her mom, both of her kids were still small at that time and " My plate was so full and my hands were tied" at that time.

Also, she thinks it must have been a heart attack.

 

 

Feed back

 

"I'm relieved. I was feeling guilty of not detecting her sickness and ignoring her condition. I feel better as she said it was not my fault."

"You (me) said her favorite treat was gneeny. You reminded me that it's true! I though her favorite was apples. She was always excited about apples, she couldn't contain her excitement when we're peeling apples for her. That was one of my vivid memories with her."

"The messages for me and my kids were convincing. The message for my husband wasn't what I was expecting."

"Pal was really really my doll. I was always telling her how cute she was. I'm so happy to hear that she knows it and feel happy about it."

 

 

I am happy that I was able ot eliminate her mom's feeling of guilt through this session. Pal never thought she was at fault one bit! It was my real pleasure to convey that messages to her mom.

 

AC is greatびっくりマーク