こんにちは、インターンのTakumaです。今日は先生紹介の第3弾! ヘッドティーチャーのティーチャー.ローズを紹介します!! 

1.名前
A. Rose Saraum Sabanal

2.何故C2を選んだのですか
A. 私はここが心から好きだからです

3.ステータス
A.ヘッドティーチャー

4.得意な科目を教えてください
A.全ての科目(特にビジネスクラス)

5.あなたにとってESLを教えるとは何か教えてください
A.私にとってESLとは、はしごのようなものです。仕事をこなすというのは連続した段階やレベルを上っていくような物だからです。ESLを教えることは私のキャリアを磨くチャンスを与えてくれます。

6.あなたにとってより良い先生とは何か教えてください
A.より良い先生とは5D'sを備えることです。勤勉さ、決心、一途な気持ち、頼もしさ、そして躍動感。

7.今までに体験した困難は何ですか?また、どのように対処しましたか?
A.私が先生としてぶつかった最も困難だったことの一つは、初学者に英語を教えるということです。しかしながら、それは私の障害とはなりません。私は献身的に対処します。

8.C2を一言で表現するとしたら?
Unique(特にカリキュラムが)

ご協力ありがとうございましたT.Rose。彼女はいつも優しくおおらかに先生、生徒さんを見守ってくれます。

Hi, I'm Takuma. Today, I'll talk about T.Rose.

1 Name 
A. Marie Rose Saraum Sabanal

2 Why C2?
A. My heart belongs here

3 Status
A. Head teacher
 
4 What class are you good at?
A. All classes (esp. Business Class)

5 What is teaching ESL for you?
A. For me, teaching ESL is like a ladder. It takes a series of level or steps in my working life. It also gives chances/opportunities to improve my career.

6 How is it to be an effective ESL teacher?
A. An effective ESL teacher portrays 5d's.
   Diligent, Determined,Dedicated,Dependable,and Dynamic

7 What difficulties have you encountered as a teacher?  How did you handle it?
A. Teaching low beginner students is one of the hardest situations I have encountered as a teacher. However, it's not the hindrance to my profession. I just handled it with patience.

8 What do you describe C2 in a word?
A. Unique (C2 is one of a kind because of its curriculum)

Thanks T.Rose!  She is the one of head teachers. She is always kind and broad-minded!!