A Trip to Singapore

 

Hi, Josh. Guess what?

こんにちは、ジョシュ。何だと思う?

 

I'm going to visit Singapore during the “Golden Week” holidays.

「ゴールデンウィーク」の休暇中にシンガポールに行く予定です。

 

It's my first trip abroad. I'm so excited.

(それ)私の初めての海外旅行です。私はとても興奮しています。

 

I'm going to stay with my aunt and her husband. 
私は叔母と彼女の夫と一緒に滞在する予定です。


They're going to show me around.
彼らは私を案内してくれます。

 

How about you?

あなたはどう?


Do you have any plans for the holidays?

あなたは、休日の予定はありますか?

 

Keys sentence

I am going to visit Singapore next week. 
来週シンガポールに行く予定です。

 

Are you going to visit Singapore next week?

来週シンガポールに行く予定ですか?

_____________________________

 

Scene 2

What are Asami and her uncle talking about?

麻美とおじさんは何を話しているところですか?

 

Asami: What are we going to do today? 
あさみ:今日は何をしますか?

 

 

Uncle: First, we're going to visit Merlion Park.

おじさん:まず、マーライオン公園に行きます(訪問します)。

 

Asami: Is the park far from here?

あさみ:その公園はここから遠いですか?

 

Uncle: No, it's not. You'll see the Merlion soon.

おじさん:いいえ、すぐにあなたはマーライオンが見えるでしょう。

 

Asami: I can't wait.
あさみ:待ちきれません。

 

Uncle: After that, we're going to have lunch. 
おじさん:その後、昼食を食べるつもりです。

 

What do you want to eat? Seafood or chicken rice? 
あなたは何が食べたいですか?シーフードまたはチキンライス?


Asami: I want to eat seafood.
あさみ:私は、シーフードが食べたいです。

 

Uncle: OK. I'll make a reservation. 
おじさん:わかりました。予約します。

 

What is the Merlion? 
マーライオンとは何ですか?

 

Hi, Josh. Look. We're now in Merlion Park

こんにちは、ジョシュ。見てください。私たちは今マーライオン公園にいます

 

I’ll show you the Merlion.

わたしは、あなたに、マーライオンをお見せします。

 

It's a symbol of Singapore. “Mer” means “sea.”

それは、シンガポールのシンボルです。Mer」は「海」を意味します。

 

The Merlion has the body of a fish and the head of a lion.「
マーライオンは魚の体とライオンの頭を持っています。

 

It's 8.6 meters tall, and it weighs 70 tons. 
高さは8.6メートル、重さは70トンです。

 

A lot of people are taking pictures of it.

多くの人が写真を撮っています。

 

There are some gift shops near the park. 
その公園の近くにいくつかのギフトショップがあります。

 

I bought some gifts for everyone. 
わたしは、みんなへのプレゼントを買いました。

 

I'll give you these Merlion cookies, Josh.

ジョシュ、私は、これらのマーライオンクッキーをあなたに差し上げます。

 

Can you see that Ferris wheel? 
あなたは、あの観覧車が見えますか?

 

We're going to ride it after lunch. 
わたしたちは、昼食後にそれに乗るつもりです。

 

Key Sentence

I will show you the Merlion.

わたしは、あなたに、マーライオンをお見せします。
___________________________________________________
Hi, Meg.
こんにちは、メグ。


Today we visited Merlion Park and rode the Ferris wheel. 
今日はマーライオンパークに行き、観覧車に乗りました。


People call it the Singapore Flyer. 
みんなはシンガポール・フライヤーと呼んでいます。


It took us up to 165 meters. It was scary, but fun.
165メートルの高さまで連れて行ってくれたんだ。怖かったけど、楽しかった。


We went shopping, too. 
ショッピングもしました。


I found four different languages on Singapore money-Malay, Chinese, Tamil, and English. 
シンガポールのお金には、マレー語、中国語、タミール語、英語の4種類の言語が書かれていました。


People in Singapore speak different languages. 
シンガポールの人たちは、いろいろな言葉を話します。


My uncle speaks Tamil and English, so I can communicate with him.
おじさんはタミール語と英語を話せるので、コミュニケーションがとれます。


Overseas trips are very interesting.
海外旅行はとても面白いです。


We can experience different languages and cultures.
いろいろな言語や文化に触れることができます。