Priscilla Ahn(プリシラ・アーン) - Fine On The Outside
(スタジオジブリ最新作「思い出のマーニー」主題歌)








I never had that many friends growing up
小さい頃からずっと 友達は少ないほう

So I learned to be okay with just me
だから平気でいられるようになったの

Just me, just me, just me
ひとりでも ひとりでも

And I'll be fine on the outside
これからも外側にいたっていいの

I like to eat in school by myself anyway
学校ではひとりで食べるのが好き

So I'll just stay right here
いつもそう ずっといると思う

Right here, right here, right here
ここに ここに

And I'll be fine on the outside
これからも外側にいたっていいの

So I just sit in my room after hours with the moon
夜更けに何時間も 自分の部屋で座って月を眺め

And think of who knows my name
誰が私の名前を知っているか思いをめぐらす

Would you cry if I died
もし私が死んだら 泣いてくれる?

Would you remember my face?
私の顔を覚えていてくれる?

So I left home
ある日 家を出たの

I packed up and l moved faraway from my past one day
荷物をまとめて 自分の過去から遠く離れて

And I laugh,I laugh, I laugh, I laugh,
笑う 笑う

I sound fine on the outside
だから外側にいても大丈夫な気がする


Sometimes I feel lost, sometimes I'm confused
ときに迷い ときにわからなくなって

Sometimes I find that I am not alright
ときに ぜんぜん大丈夫じゃなくなって

And I cry, and I cry and I cry
泣いてしまう 泣いてしまう 泣いてしまう



So I just sit in my room after hours with the moon
夜更けに何時間も 自分の部屋で座って月を眺め

And think of who knows my name
誰が私の名前を知っているか思いをめぐらす

Would you cry if I died
もし私が死んだら 泣いてくれる?

Would you remember my face?
私の顔を覚えていてくれる?


marnie