あけまして おめでとうございます A happy new year!! | 工房 Bluepine*ブルーパイン

あけまして おめでとうございます A happy new year!!


あけましておめでとうございます。

どんな年末年始をお過ごしでしたか?


うちは、今年も弟一家が来なかったので、母とふたり、静かなお正月でした。

おせち料理も縮小版で胃もたれもなく、楽といえば楽なのですが、やっぱりさびしい。

来年のお正月はみんなで来ると言ってくれているので、にぎやかに過ごすのが今から楽しみです。


今日は、年末年始の写真から、ちょこっと報告です。


A happy new year !

How was your new-year's holidays?


On this new year, both of my brothers didn't come back, so I spent only with my mother. So new year dinner was very simple, and we had very quiet holidays.

Still, I had fun with my mom. I would like to introduce some recent photos.




大晦日の朝、車にみごとな霜がおりていました!

こんな美しさはやっぱり私の手からはつくりだせない。

あわただしい日でしたし、寒い寒い朝でしたが、感動の朝でもありました。


元旦は、母と近所の神社にお参りしました。

去年のように5社まわろうと家を出たはずなのですが、ひとつめの神社でお参りの行列にすっかり体が冷えてしまい、結局一社だけお参りしてスタバへ。

お参りはね、数じゃないのよ。祈りの質よ。たぶん。


In the new year eve morning, I found beautiful frost on front glass of my car. It was amazingly beautiful! I really appreciate the great nature. It was busy morning, and was very cold. Still I felt happy.


The new year's day, I visited a Shinto shrine with my mom. Actually, we had planded to visit 5 shrines but it was very cold and we gave up. We had nice hot coffee at starbucks.

We believe that what important is the heart of prayer, not the number of shrines to visit.





2日は、県北の伊豆沼へ。

我が家恒例、冬は一度は水鳥を見に行かないと。

凍るように冷たい水ですが、これでもこの鳥たちはここの方が暖かいから来ているんだと思うと不思議です。わたしの快適、あなたの快適。違って当然とはいえ、自分の感覚でものごとをとらえちゃいけない、と思ったりしました。


On 2nd Jan. we went Izunuma where we can see migratory birds like swans, wild geese and so on.

The water was very very cold but still, this water is warm for them. I felt interesting.








いつもいる羊ですが、今年はやっぱり注目度があがります。

わたしも4回目の年女。もこもこの体にどんくささが漂いますが、羊毛はあったかいのだよ。

静かな存在感で突き進みたいと思います。

Sheep's year had come!

I was born in the year of sheep. So I feel like this is my year.

I'll try to be useful and helpful person like sheep even not so active.



○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●
ブータン刺繍の生徒さん(東京&仙台)、随時募集中!


くわしくはこちら↓から。

天然素材のアクセサリー&ブータン刺繍のお教室  

logo

○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●