こんにちは、みなさん!先日、プリスクールとキンダーコースの子どもたちは、待ちに待った遠足に行ってきました。このブログ記事では、その素晴らしい体験についてお伝えします。



朝、私たちはワクワクしながら千葉ポートタワーに集まり、クイズをしながらタワーに登ったあと、K’s harborまで向かい乗船しました。船に乗るのが初めてだった子も居て、みんな船のデッキで風を感じながら大興奮!海を眺めながらの船旅は、みんなにとって特別な思い出になりました。


おいしいお弁当を食べた後には、保護者の皆さんと一緒にスポーツチャレンジを行いました。チームを組んで3つの競技に挑戦しました。子どもたちは元気いっぱいに参加しました。保護者の方々も一緒になって応援してくださり、子どもたちは大いに励まされました。


特に嬉しかったのは、保護者との協力です。piggy back レースでは保護者も本気で走って競技に取り組みました。保護者の方々と一緒に楽しい時間を過ごせたことは、子どもたちにとっても貴重な経験となりました。


この遠足で、子どもたちは自分達の住む地域の楽しさを再確認し、友達との絆を深めることができました。皆、笑顔いっぱいで遊びながら成長していく姿を見ることができて、私たちもとても嬉しく思います。


これからも、子どもたちの成長を支えながら、楽しいイベントを企画していきます。次回の遠足も、また一緒に素敵な思い出を作りましょう!


それでは、次回の更新をお楽しみに!


Title: "Fun Field Trip and Sports Challenge with Parents!


Hello everyone! Recently, our preschool and kinder course children went on a field trip. In this blog post, we will tell you about that wonderful experience.


In the morning we excitedly gathered at Chiba Port Tower and after quizzing and climbing the tower, we headed to K's harbor to board the ship. It was the first time for some of the children to ride on a boat, and they were all very excited to feel the wind on the deck of the boat! The boat ride with a view of the ocean was a special memory for all of them.


After eating a delicious lunch, the children and their parents took part in a sports challenge. The children formed teams and challenged themselves in three different sports. The children participated in full of energy. The children were cheered on by their parents, who joined them in cheering them on and encouraged them greatly.


The most exciting part of the event was the cooperation with the parents, who also participated in the piggyback race and really got involved in the competition. It was a valuable experience for the children to have a good time with their parents.


This excursion allowed the children to reconfirm the joy of their community and strengthen the bonds between them and their friends. We are very happy to see them all smiling and playing and growing together.


We will continue to support the children's growth and plan fun events for them. Let's create wonderful memories together again on our next excursion!