Don't you wish for wings to fly
To blow yourself away from lies

君の中の何かが 飛びたつための翼がほしいと願っている
ここにある全ての偽りから 自分を解き放つために

Tell me, don't you dream for will to scream
To keep your grief from mournful colors
(your head out of the water)

ねえ、その気持ちを叫ぶことができたらって
夢見てるんじゃない?
この暗く沈んだ色から その悲しみを遠ざけるために
(君が溺れてしまわないように)


I just want you to know
We're all feeding illusions, 
Aren't we all the same
Hopeless whispers sketching love
From all the shame
We're so much more than noise

僕はただ君に知ってほしい
僕達は幻想を与えあっている みんな同じじゃないのかい?
希望を失った囁き それでも愛を書きとめる
全ては深い哀れみ
僕らはただの雑音以上なんだ


Don't you wish for sounds to last
To raise your voice to reach the sky
Tell me, don't you crave for strength to cry
To get your light a drifting blast

君の中の何かが これ以上ないって程の音を探している
君のその声が空にも届くように
ねえ、ここで泣ける強さがあれば と願ってるんじゃない?
君のその灯を 制御できない爆発へと変えるために


I know that you can't stand these feelings anymore
It's killing you, it's killing you inside, it's killing you inside

もうこんな気持ちには耐えられないって分かってるんだ
君を内側から殺そうとしている
もう君をダメにしようとしてるんだ


I know that you can't stand these feelings anymore
It's killing you, it's killing you inside, killing you inside

もうこんな気持ちには耐えられないって分かってるんだ
君を内側から殺そうとしている
もう君をダメにしようとしてるんだ


I just want you to know
We're all feeding illusions,
Aren't we all the same
Hopeless whispers sketching love
From all the shame
We're so much more than noise

僕はただ君に知ってほしい
僕達は幻想を与えあっている みんな同じじゃないのかい?
希望を失った囁き それでも愛を書きとめる
全ては深い哀れみ
僕らはただの雑音以上なんだ


I'm wondering if there's a place to lay down
To feel the ground within the wounds of desperation
I've prayed once, got through the door, to touch His crown
Faith is pretty much like pain, hard to let go all at once
I guess comfort remains somewhere higher, so much higher
Until we got there, I guess we're nothing but public show,
Guess, we're all waiting for someone else's voice to call us home

僕にとって本当の安息の地なんてあるんだろうか
自暴自棄の傷の中で 地面があると感じるために
僕は一度神に祈ったことがある
その扉を叩いて その冠に触れるために
信仰は痛みになって 簡単に拭い去ることはできなくなった
本当の安らぎはもっと届かないところにあるんだろう
そこへたどり着くまで 全ては作りものでしかない
僕らはきっとただのショーの一部にすぎないんだ
でもきっといつか「家」と呼べる場所へ 僕らはその声を待っている


I just want you to know
We're all feeding illusions,
Aren't we all the same
Hopeless whispers sketching love
From all the shame
We're so much more than noise

僕はただ君に知ってほしい
僕達は幻想を与えあっている みんな同じじゃないのかい?
希望を失った囁き それでも愛を書きとめる
全ては深い哀れみ
僕らはただの雑音なんかじゃない



*一部訳を自分なりに変更しました。自分なりに解釈して下さって結構だと思います☆