Using AI to Create Videos

I decided to try using ChatGPT and the Canva AIs to create a short video. I've been using AIs in my video work lately, but this is the first one where I've attempted to almost completely make one relying almost solely on it.

I chose some reminisces from my childhood on a coffee farm in Kona, Hawaii at about age 7 for the subject matter.

If you're interested in AI or Kona, you might want to take a look.

子ども時代のハワイ・コナ:1960年代の田舎暮らし

今回の動画では、ほとんど完全にAIに依存して作成してみることにしました。chatGPTがスクリプトを書き、私はCanvaAIツールを使って約3時間過ごしました。Canvaを使ったのは初めてで、通常はDaVinci Studioを使っているので、3時間の学習カーブはそれほど大きくはありません。DaVinci Studioは学習コストが高く、使いこなすまでにはかなりの時間がかかります。

 

今回のテーマは、ハワイ島のコナで育った幼少期の思い出に焦点を当てました。約7歳の頃の話です。

 

Canvaを使ってみたい方や、chatGPTに興味がある方、または1960年代のハワイのコーヒー農場での生活に興味がある方には、この動画をぜひご覧いただきたいです。