この「Ne-Yo」という名前は、もちろん芸名です。


プロデューサーとしてデビュー前から活動していた彼は、仕事仲間から「お前の音楽を操るセンスは、マトリックスの中にいるネオみたいだな」と言われたのがきっかけだそうです。


彼の作ったいい曲はたくさんありますが、敢えて1番マトリックスのネオっぽい曲をお届けしたいと思います。


作るの楽しかっただろうなぁ笑





ーーーーーーーーーーーーーー

 

 


 

 

 
 
 
 
 

[Verse 1]

All my life

And the hereafter

I've never seen

Seen one like you

 

これまでの人生で

これから先も

会えないだろう

君みたいな人に

 

 

 

You're a knife

Sharp and deadly

And it's me

That you cut into

 

君はナイフさ

尖っててイチコロだ

僕だよ

君がそのナイフを突き刺したのは

 

 

 

But I don't mind

In fact I like it

Though I'm terrified

I'm turned on but scared of you

 

でもいいさ

実はそういうの好きなんだ

怖いけれど

君が怖くても振り向いてしまうんだ

 

 

 

[Chorus]

She's a monster
Beautiful monster
Beautiful monster

But I don't mind

 

彼女はモンスター

美しいモンスター

美しいモンスター

でも僕は気にしないさ

 

 

 

And I need her

Said I need her

Beautiful monster

But I don't mind

 

君が必要なのさ

必要だって言ったのさ

美しいモンスター

僕は気にしないさ

 

 

 

[Bridge]

No, I don't mind

(I don't mind, I don't, I don't mind...)

No, I don't mind

(I don't mind, I don't, I don't mind...)

No, I don't mind

(I don't mind, I don't, I don't mind...)

No, I don't mind

(I don't mind, I don't, I don't mind...)

 

僕は気にしないよ

 

 

 

[Verse 2]

In her eyes

There's love and fire

In my heart

She's burning through

 

彼女の瞳の中は

愛と炎が宿ってる

僕の心の中は

彼女に溶かされてしまう

 

 

 

But I don't mind

In fact I like it

Though I'm terrified

I'm turned on but scared of you

 

でもいいさ

実はいうの好きなんだ

怖いけれど

君が怖くても振り向いてしまうんだ

 

 

 

[Chorus]

She's a monster

Beautiful monster

Beautiful monster

But I don't mind

 

彼女はモンスター

美しいモンスター

美しいモンスター

でも僕は気にしないさ

 

 

 

And I need her

Said I need her

Beautiful monster

But I don't mind

 

君が必要なのさ

必要だって言ったのさ

美しいモンスター

僕は気にしないさ

 

 

 

[Bridge 2]

No I don't mind

Playing with my heart

And she's playing with my mind

And I don't mind I don't I don't mind

No I don't mind I don't I don't mind

No I don't mind I don't I don't mind

No I don't mind I don't I don't mind

(I don't mind I don't I don't mind) And I don't mind

(I don't mind I don't I don't mind) Said I don't mind

(I don't mind I don't I don't mind) And I don't mind

(I don't mind I don't I don't mind) Beautiful monster

 

気にしないさ

僕の心をもてあそんで

僕の頭をぐちゃぐちゃにして

でも気にしないよ

君は美しいモンスター

 

 

 

[Chorus]

She's a monster

Beautiful monster

Beautiful monster

But I don't mind

 

彼女はモンスター

美しいモンスター

美しいモンスター

でも僕は気にしないさ

 



And I need her

Said I need her

Beautiful monster

But I don't mind

 

君が必要なのさ

必要だって言ったのさ

美しいモンスター

僕は気にしないさ

 

 

 

[Outro]

(Said I don't mind I don't I don't mind...) No I don't mind

(I don't mind I don't I don't mind...) No I don't mind

(I don't mind I don't I don't mind... Oooo...) No I don't mind

 

僕は気にしないさ







一緒やん笑笑