私は20歳から看護とダンスの知識と技術の習得に励んできました。
成長のスピードは、一般の人よりも遅かったと思います。
何でも、自分が納得しなければ気が済まない性格で、
一番良いもの、一番凄いと思うこと・・・
一番が好きです。

牡羊座はそうらしいです。ある星読みの人が言っていました。
自分では意識したことがありません。

若いころは、失敗を恐れて、なかなか行動できなかったり、
勇気がなくて、人に自分の意見を言ったりすることができませんでした。
極度の緊張症だったように思います。

私は、小学校低学年~高校生までピアノを習っていました。
ピアノを弾くのは大好きでしたが、練習は嫌いでした。
20歳までに自立しろと父に言われて育ったので、進路の選択もそのように考えました。

本当は、ピアノの先生や音楽に関わる仕事がしたかった。
でも、20歳までに自立しろと言われて、看護師を選択しました。

勉強するごとに、看護という仕事の素晴らしさに気づきました。

今思えば、20歳の世間知らずが、看護という奥深い職業に耐えられるはずがなかった。看護師の離職率はとても高いです。
命に関わる仕事なので、失敗ができない仕事です。
二度と同じ失敗しないようにベストを尽くす必要があります。

判断、アセスメント力、実行力、計画力、予見、予測、危険回避能力、
リーダーシップ、教育する力、サポート力、フォロー力、
多職種との連携、きめ細かな配慮・・・・・
たくさんの能力が必要です。求められます。

私は、完璧主義者だったように思います。
だから、出来ないということが許せなかった。
自分の成長をゆっくり待てなかった。
いつも全力で、結果が全てでした。

最初に就職したのは、大学病院の救命救急センターでした。
当然、すぐに挫折し、体調を崩し、実家に戻ることになりました。
しばらく、体調を崩して働けなくなったのです。
こんな経験は、出来ればしたくなかったのだけれど、
身体を壊すということがどういうことなのか。
身体を壊したら、心も壊れるということを経験できて、
今では、あれがあるから今の私があると思えています。

私は現在、予防ケア事業の代表です。
美と健康でたくさんの人を幸せに導きたいと思っています。

これまでの人生で、挫折、働けなくなるほどの体調不良、
スポーツ貧血、アレルギー、花粉症、子宮筋腫、出血多量、開腹手術、薬の副作用・・・・いろいろ経験しました。
振り返るとわりと病気をしています。

だから、心と身体の健康が人生で最も重要な財産であるということを知っています。

私が、病院を飛び出して、予防で起業したのは、
病院で働く方がリスクが高いと感じたからです。

新型コロナウイルス感染症流行時の病院の中は、とても大変なことになっていました。あの時の経験が、今のままではいけないと私を思わせたのです。

予防、免疫力向上、感染対策、健康、美・・・
命、生きるとは・・・
死とは、人生とは・・・

たくさんの人が苦しむ姿、たくさんの人が後悔する人生、
たくさんの人が孤独で亡くなっていくのを見てきました。

もう、終わりにしたい。
そう思いました。

私は、新型コロナウイルス感染症流行時、クラスターの経験で、
食べ物が全て。人が全て。
自分を守るのは、知識。自分を守るのは自分。
こういう気持ちが芽生えました。

日本人は、社会人になってから最も学ばない国だそうです。

私は、新型コロナウイルス感染症流行時から、機能性医学、分子栄養学、遺伝学、進化論、生命科学、神経科学、神経美学、音楽、量子力学などいろいろ勉強を始めました。
すべてが繋がっています。
知識が経験と融合して、繋がったのを感じています。

私が今までしてきたことは、間違っていた。
今の知識があれば、本当に人を救うことができる。
そう思っています。

私は、母を肺がんで亡くしています。
自宅で私が看取ったので、親孝行した気でいました。
母が亡くなったときの私の知識はとても浅かった。
もっと苦しまないようににできることがあった。
今ではそう感じています。

私の愛した彼は、私より6つ年下でした。
とても賢くて、繊細で、感受性が豊かな人でした。
私とは住む世界が違い、最先端の技術を開発するお仕事をしていたようです。
彼は、死が近づいているということを自覚した状態で、
私に毎日のように電話をしてきていました。

人は、誰かがそばにいなければ、生きていけないのだと思いました。
人が、人生の最期に必要なのは、愛だと思いました。

私たちは、一人ひとり違います。
人生、生き方、価値観、望む世界、大切にしているもの・・・
同じ人はいません。

だから、自分で選んで良いんです。
選ばなければならないのです。
選ぶためには、知識が必要です。

私は、今、勉強して、たくさんの人に会って、
いろいろな知識、価値観に触れることに喜びを感じています。
生きていることを実感でき、感謝できます。

本当に幸せだと感じています。

私がどうやって心と身体を管理していったのか・・・。
これを発信したら、たくさんの人が助かると思っています。

病気の経験があり、自己管理ができず、身体を壊していた私。
今では、腸内細菌叢まで完璧にコントロールされ、絶対に病気にならない自信があります。

たくさんの人の幸せのために、私の知識と技術を役立てたい。
どうやったら、この価値をたくさんの人に提供できるか。
いつも考えています。
もっともっと頑張らなければなりません。

苦しんで、後悔しながら自分の人生を終える人を一人でも減らすために。

行動を変える人、私の言っていることの価値が解る人に伝わればいい。
解る人に売っていく。そう決めています。
時間がないのです。
私たちの身体は、生身の細胞たち。
生きている細胞たちは、本当の健康に入れ替わるまで時間が必要です。
だから、1日でも早く予防ケアに取り組む必要があります。
今が、一番若い細胞なのだから。

確実に一人ひとりを救っていく必要があると思っています。

地味な作業は、看護でもダンスでも慣れています。
本物の幸せが広がるならなんだってできる。

できることを全てする。
しなければならない。
そう思っています。

自分を信じて、予防で社会貢献します。
美と健康でたくさんの人を幸せに導く。
私のMissionです。
皆で幸せになります☆

I have been working hard since I was 20 years old to acquire knowledge and skills in nursing and dance.
I think I grew up slower than most people.
I am not comfortable with anything unless I am satisfied with it,
The best, the most amazing ...
I like the best.
Aries seems to be like that. A star reader told me.
I have never been aware of it myself.
When I was younger, I was afraid of making mistakes, and it was difficult to act,
I didn't have the courage to speak my mind to others.
I think I was extremely nervous.
I took piano lessons from early primary school to high school.
I loved playing the piano but hated practising.
I grew up with my father telling me to be independent by the age of 20, so that's how I chose my career path.
I really wanted to be a piano teacher or work in music.
But he told me to be independent by the age of 20, so I chose nursing.
As I studied, I realised how wonderful the job of nursing was.
Looking back, there was no way a naive 20-year-old could have endured the profound profession of nursing. The turnover rate of nurses is very high.
It is a job where you can't make mistakes, because it is a life-threatening job.
You need to do your best to avoid making the same mistake twice.

The ability to judge, assess, execute, plan, foresee, predict and avoid risks,
Leadership, ability to educate, support and follow up,
collaboration with multiple professions, and meticulous attention to detail. ・・・・・
Many competencies are required. You are required to.
I think I was a perfectionist.
So I couldn't tolerate not being able to do it.
I couldn't wait for my development to slow down.
I always gave it my all and results were everything.
My first job was in the emergency department of a university hospital.
Naturally, I quickly fell behind, became ill and had to return to my parents' home.
For a while, I was too ill to work.
I would not have wanted to have this experience if I could have,
What does it mean to have a physical breakdown?
I could experience that when the body breaks down, the mind also breaks down,
Now I feel that I am the person I am today because of that experience.
I am now the head of a preventive care business.
I want to lead many people to happiness through beauty and health.
In my life so far, I have suffered setbacks, ill health that prevented me from working,
I have experienced sports anaemia, allergies, hay fever, uterine fibroids, excessive bleeding, open heart surgery, side effects of medication ・・・・.
Looking back, I have been rather ill.

So I know that mental and physical health is the most important asset in life.
I left the hospital and started my own business in prevention,
I felt that working in a hospital was more risky.
It was very difficult in hospitals during the new coronavirus epidemic. My experience at that time made me realise that things should not be the way they are now.
Prevention, immunity, infection control, health, beauty ...
Life, what is living ...
Death, life...
I see a lot of people suffering, a lot of people regretting their lives,
I have seen many people die alone.
I want it to end.
That's what I thought.
In my experience of the cluster during the new coronavirus epidemic,
Food is everything. People are everything.
It is knowledge that protects you. It is you who protect yourself.
I developed these feelings.
The Japanese are said to be the least learned nation in the working world.
Since the outbreak of the new coronavirus infection, I started to study various things such as functional medicine, molecular nutrition, genetics, evolutionary theory, life sciences, neuroscience, neuroaesthetics, music and quantum mechanics.
I feel that knowledge has merged with experience and I feel connected.
What I have been doing was wrong.
With the knowledge I have now, I can really help people.
I believe that.
I lost my mother to lung cancer.
I took care of her at home and I felt like I had done my duty to my parents.
When my mother died, my knowledge was very shallow.
There were things I could have done to make her suffer less.
I feel that way now.
The man I loved was six years younger than me.
He was very wise, sensitive and sensitive.
He lived in a different world to me, and he worked developing cutting-edge technology.
He was in a state of awareness of his approaching death,
He called me every day.

I realised that people cannot live without someone by their side.
I thought that what people need at the end of their lives is love.
Each of us is different.
Our lives, the way we live, our values, the world we want, the things we hold dear...
No two people are the same.
So you can choose for yourself.
You have to choose.
To choose, you need knowledge.
I am studying now, meeting a lot of people,
I am happy to be exposed to different knowledge and values.
I feel alive and grateful.
I feel really happy.
How I managed my mind and body...
I believe that if I transmit this, it will help a lot of people.
I had a history of illness, lack of self-discipline and physical problems.
Now, even my intestinal flora is perfectly controlled and I am confident that I will never get sick.
I want to use my knowledge and skills for the happiness of many people.
How can I offer this value to many people?
I am always thinking about it.
I have to work harder and harder.
To reduce the number of people who suffer and end their lives with regret.
I hope that people who change their behaviour and who understand the value of what I am saying will get the message.
I will sell to people who understand. That is what I have decided.
We don't have time.
Our bodies are living cells.
Living cells need time to be replaced by real health.
That's why we need to work on preventive care as soon as possible.
Now is the youngest time for our cells.

We need to make sure that we save each and every one of them.
I'm used to doing the simple tasks, whether it's nursing or dancing.
I can do anything if it spreads genuine happiness.
I will do everything I can.
I have to.
I believe that.
I believe in myself and contribute to society through prevention.
I will lead many people to happiness through beauty and health.
This is my Mission.
We will all be happy☆