5/27/14 | アメリカ留学生活

アメリカ留学生活

ブログの説明を入力します。


こんちには:)

長~々と書こうかな。

先週の金曜日シニアにとっての最後の登校日でした。最後っていう実感全然なかった...。最後の授業終わって、合唱のクラスの何人かが学校の廊下で歌って、みんなまわりに集まって、ほとんど泣いてた。

わたしは、達成感しかないから泣きませんでした。


思えば最初のころ、学校に行くのが嫌で嫌で、つらかったです。楽しみ一つなくて、友達いないし、何言っても通じないし、毎日「今日は誰とランチ食べるんだろ」って考えてばかりで、精神やられっぱなしでした。そのときの小さい目標が「学校行きたくない」と言わないこと。

言いませんでした。けど、もう辛くて辛くて、毎朝吐きそうでした。


でも、今じゃ笑い話。

帰国まで一ヶ月きって、学校最終日終わったって、楽しみたくさん。思えば友達たくさんできたし、何か言えば通じるし、ランチは仲良い子と食べてました。

慣れと言っていいのか、
成長したと言っていいのか、
わかりません。


わたしは未熟。弱い人間です。
何か圧倒されるものに出会うと、
背を向けてしまいます。

実際今でも怯えてるものもあるし、それは人間関係上で、少しも改善できてないもの。改善どころか今じゃ悪化してる、ホストファミリーとの関係。何にもこれ以上わたしにはできません。

もう自分からファミリーの輪に入る努力もしなくなりました。ファミリーも送り迎え以外、わたしをほっておきます。わたしは、最善を尽くしました。けど、無理でした。体と心がファミリーについていきません。話すだけで、胸が締め付けられます。


わたしの家族は、いつでも見守ってくれてます。ある時ひどい喧嘩しても、必ず仲が戻るし「大好き」と言ってくれます。

ファミリーとは比べてません。

ただ、両親の本当のありがたみを知りました。




I love people who loves me.
I won't say “I love you”
if you dislike me.
I will give a big hug if you like it.
I appreciate it if you smile at me.

You make me amazing
if you say “I love you” to me.
And I am so sad
if you say“I am gonna miss you”.

I love English.
I’ve been here almost a year.
Sometimes the life made me sad but I have never ever thought “I HATE English”. It was so weird because I was struggling to speak English a lot. I just thought “what did I study?” why is I studied English 14 years. So Americans are laughing and surprised. shut up:)
Anyway I guess my English skill is so much better than before. I am reading the American book. That's so funny cause I didn't like book.I can understand but depends on the books.

I am sure I am gonna miss to speak English.I will go somewhere:I can keep to learn the language and my skill.I wish I could do it whole day cause an hour lesson is not enough to me.

So finally, I am ready for back home and study as a college student. I am sad cause my friends are gone already. The time is so fast. I thought last month was our Japanese school graduation! but no. That was 3 months ago. It's so hard to believe it.

You know what? Do you know what I am looking forward? I am looking forward a tons of things. First of all I am gonna take picture with my mom and dad. Next I’ll get graduation from the school and hang out with my lovely teachers.( I still NOT to look at the year book!!! I can't wait!! My mom already did... for me...;)And to see & hang out with my awesome friends.Absolutely I need the car license. If I got it as soon as I can,I’ll go bread store with my daddy in the early morning.(I used to love it)Sometimes I am gonna play tennis cause finally knew how to play tennis:)(that season of tennis was so amazing)
But I need to study for the college,anyway.It’s driving me crazy. Hopefully, I have the amazing vacation time.


So I wrote lots. I hope you are spending the greatest spring&summer season.
The time coming soon...<3
Love you all of them.