Killing Me Softly With His Song ♬ Roberta Flack | ☆ワンコロ☆ビートルズ好きのブログ☆

☆ワンコロ☆ビートルズ好きのブログ☆

日頃のたわいない事から、気になった事 等々。
気ままなブログです♬ 音楽好き♬ ビートルズ好き♬ #Beatles

{88A08A27-730A-4DDE-9C01-7EA2B8E5BB30:01}

Killing Me Softly With His Song 
♬ Roberta Flack 


Strumming my pain with his fingers, 
Singing my life with his words, 
Killing me softly with his song, 
Killing me softly with his song, 
Telling my whole life with his words, 
Killing me softly with his song ... 

ギターの音が私の痛みをかき鳴らす
彼の言葉は私の人生を歌ってる
私はしばし自分を忘れてしまったの
彼の歌にうっとりしてしまったの
私の人生のすべてを歌ってほしい
やさしい歌で忘れさせてほしい

I heard he sang a good song, 
I heard he had a style. 
And so I came to see him 
to listen for a while. 
And there he was this young boy, 
a stranger to my eyes. 

彼がいい歌い手だって耳にしてた
独特の歌い方だって言われてた
そこで立ち寄ってみたのよ
少しだけ彼の歌を聴きに
そこには若い男の子がいた
初めて見た男の子だったわ

Strumming my pain with his fingers, 
Singing my life with his words, 
Killing me softly with his song, 
Killing me softly with his song, 
Telling my whole life with his words, 
Killing me softly with his song ... 

彼のギターが私の痛みをかき鳴らす
彼の言葉が私の人生を歌ってる
しばし自分を忘れてしまったの
彼の歌に私はうっとりしてしまったの
私の人生のすべてを歌ってほしい
やさしい歌で忘れさせてほしい

I felt all flushed with fever, 
embarrassed by the crowd, 
I felt he found my letters 
and read each one out loud. 
I prayed that he would finish
but he just kept right on ... 

私ぽっと赤くなってしまった
観客のなかで恥ずかしかったわ
彼に想いを書いた手紙を
大きな声で読まれたような気持ち
もう終わってほしいと願ったけど
彼の演奏はそのまま続いたの…

Strumming my pain with his fingers, 
Singing my life with his words, 
Killing me softly with his song, 
Killing me softly with his song, 
Telling my whole life with his words, 
Killing me softly with his song ... 

He sang as if he knew me 
in all my dark despair. 
And then he looked right through me 
as if I wasn't there. 
And he just kept on singing, 
singing clear and strong. 

彼は私を知っているかのように歌った
私の暗い絶望も歌にして
彼の視線は私を通り抜けるかのよう
私がまるでそこにいないかのよう
彼は歌い続けたの
澄んでいて力強い声で

Strumming my pain with his fingers, 
Singing my life with his words, 
Killing me softly with his song, 
Killing me softly with his song, 
Telling my whole life with his words, 
Killing me softly with his song ... 

彼のギターが私の痛みをかき鳴らす
彼の言葉が私の人生を歌ってる
しばし自分を忘れてしまったの
彼の歌に私はうっとりしてしまったの
私の人生のすべてを歌ってほしい
やさしい歌で忘れさせてほしい

He was strumming my pain, 
yeah, he was singing my life. 
Killing me softly with his song, 
Killing me softly with his song, 
Telling my whole life with his words, 
Killing me softly with his song ... 
With his song ...

彼はどうして私の人生を歌えるの?
彼はどうして私の絶望を知ってるの?

彼の歌声とギターの音色に
私は思わずうっとりしてしまったの…