先週、仕事を始めました。Last week was my first day back at work.

 

長い学生生活のあと、この仕事はわたしの最初の仕事です。よくできるかなと思っています。After studying for many years, I am finally starting a big girl job! Annnd I'm not sure if I can do it.

 

でも、わたしは自分を信じなければいけません。やれます!But I need to be more confident in myself. I can do it!!

 

毎日、午前八時十五分ぐらい家を出て、三十分ぐらい車で仕事場に行きます。そして、午後五時から六時までに、家にかえります。Every day, I leave my house at 8:15am, and it takes me about 30 minutes to get to work by car. And then at around 5 to 6 in the evening, I return home.

 

仕事で皆んなは優しかったです。彼らも忙しそうだったので、わたしをあまり手伝ってくれませんでした。でも、大丈夫。わたしは仕事で新人なので、仕事はあまりありません。助けはひつようありません。Everyone I met at work was friendly and kind. They were also very busy, so they haven't been able to help me much. But it's okay. I am new, after all, and I don't have much work to do yet.

 

将来、忙しくなるかもしれませんが、あまり忙しくなりたくないです。仕事が早くできるようになりたいなあ。I know that in the future, work will get super busy for me, and I don't look forward to that. I need to get used to my work soon.

 

でも、私にとって、それは問題ではない。毎晩、好きの人のところに帰ることがわたしの一番大事のことです。But whatever my work ends up to be, all is still good in the end. Every night, I get to go home to my loved one, and that is what truly matters in my life. 

 

飛び出すハート