記憶が正しければ、

私は去年の8月一度死にかけたことがあります。


それは潰瘍性大腸炎の症状が続く中で、

症状を改善していくために、断食をしたり、

糖質を取る量を極限まだ減らしていたので、

リンゴジュースを無意識にふと飲んだ時、

体がついていけなくて、心臓発作に近いような

感じになりました。

あっ、これ死ぬかもなって本気で思ったのです。


全てがスローモーションに見えて、

冷静沈着に対処してくれる、

母と父に感心しながら、

私が心の中で願ったこと、

私の仕事まだ終わってないのに、

まだみんなを幸せにしかってないのに、でした。


そのあとは、病院に行って、

点滴を打ってもらって、

なんとか一命を取り留めるっていう経験を

しています。


だからこそ、私にとっては、

命って、儚く、脆く、

簡単に失う可能性のあるもの。

かつ、

私が心に誓ったこと、

少しでも多くの人の生活のベースを

支えることができる人になろう。

国、人種関係なく、みんながお互い助け合って、

より高みにいける社会を作ろうと

思いました。


それから、

私はどうしても会いたい人がいたので、

家族、先生の反対を押し切って、

アメリカに留学のために戻ってきました。


もちろん、

アメリカに戻ってきてからも、

何度も何度も、潰瘍性大腸炎の症状と

向き合い続ける日々が続いていて、

食事である程度は

管理できるところまできてますが、

最後の人推しが足りないのかなっていう

感じです。


最近、

潰瘍性大腸炎になった人で、

ピロリ菌が原因だったと聞いたので、

私も一度検査してみようかなと思って、

検査キットわかったのですが、

失敗に終わりました笑



単純に私が失敗しただけだけど、

自分で針を指にさして、

血を採血するという割と単純な作業なのですが、

なんせ針が苦手なので、

わざわざ指先を針で刺したにもかかわらず、

うまく採血できず、失敗に終わりました。




私はアメリカで購入したので、

全く同じものは見つけることが

できなかったのですが、

似た種類の検査キットがあったので、

試してみる価値はあるかもしれません。


その潰瘍性大腸炎の原因がピロリ菌だったという

人が教えてくれたのは、

最終的に、2週間薬を飲んで、

そのあとは基本的に苦なく食べ物を

食べれるようになったみたいなのですが、

ある一定の期間、潰瘍性大腸炎になっていた

みたいなので、まだ、大腸自体は完全には

修復しきってないと言っていました。


私も、検査を日本でもう一度受ける予定で、

発見次第、治療に取り掛かる予定です。


間違ってる情報だったらごめんなさい、

まだ私も試して、結果が出てないので、

はっきりとした答えがあるわけではないのですが、

潰瘍性大腸炎でしんどい思いをしてる方の少しでも、助けになればと思って、

シェアさせてもらいました。

話は戻りますが、

このような過程を経て、

6月に入ってから、ビジネスの勉強、

社会の仕組みを勉強していた時、

色々模索していて、

答えはここにあると思って、

手をつけ出したのがイスラム教のコーランでした。


私はイスラム教は信じていなかったので、

信じてない人へのメッセージから読んで

理解しようと思い、本来は

スーラ1 アル・ファティアから読むのですが、

私は、スーラ114のアン=ナスから

読み始めました。

なんとなく、その方が私にはしっくりきたのです。


私はまだ初心者なので、

少しなら、質問されたら答えれるかも

しれないですが、私の学びはまだ未完成なので、

コーランを何度も読んで、

実際神様の言葉を理解しようとしてる人に

教えてもらうのが最善かなとも思います。


一気読みはやめておいた方がいいです、

なぜかというと、

私がしんどくなったから。

日本人の私には、

受け入れ難いことがいくつかあって、

少しずつ理解しようとして読むのが

良いと思います。

しんどいなと思ったら、

そこで一度手を止めて、

他のことをしてみてください。


今のところ、

日本人の私にとって、

受け入れられないという、

教えはまだ少ないかなと思います。

基本をまず学ぶところから全ては始まるので、

焦らなくて良いと思います。


と自分に言いたいです😂


ということで、みなさん、良い一日を


English version:


If my memory serves me correctly, 

I nearly died once last August.


While dealing with ongoing symptoms of 

ulcerative colitis, in an effort to improve 

my condition, I was fasting and drastically 

reducing my carbohydrate intake. 

When I unconsciously drank some apple juice, my body couldn't handle it, and I experienced 

something close to a heart attack.

I genuinely thought, "Oh, I might die."


Everything appeared in slow motion, 

and while admiring my mother and father 

for handling the situation calmly and 

composedly, I wished in my heart: 

"My work isn't finished yet, I haven't made 

everyone happy yet."


Afterwards, I went to the hospital, received an IV drip, and somehow managed to survive this experience.


Because of this, for me, life is fleeting, fragile, and something that can be easily lost. 

Moreover, I vowed in my heart to become 

someone who could support the basic lives of as many people as possible.

I decided to work towards creating a society 

where everyone, regardless of country or race, can help each other and reach greater heights.


After that, despite opposition from my family 

and teachers, I returned to the United States 

to study abroad because there was someone I desperately wanted to see.


Of course, even after returning to America, 

I continued to face the symptoms of ulcerative colitis day after day. I've reached a point 

where I can manage it to some extent through diet, but I feel like I might be lacking that final push.


Recently, I heard about someone with 

ulcerative colitis whose condition was caused by H. pylori bacteria. So, I thought about 

getting tested and bought a test kit, but I 

failed to use it properly.


It was simply my mistake. The task of 

pricking my finger with a needle to draw blood is relatively simple, but I'm not good with 

needles. Despite managing to prick my 

fingertip, I couldn't collect the blood 

successfully, resulting in failure.


Since I purchased it in the U.S., 

I couldn't find the exact same kit, 

but I found a similar type of test kit that 

might be worth trying.


The person who told me about H. pylori being the cause of their ulcerative colitis said that 

after taking medication for two weeks, he

could basically able to eat without discomfort.

However, he experienced ulcerative colitis for a certain period, so they mentioned that their colon hadn't fully healed yet.


I plan to get tested again in Japan and start 

treatment if H. pylori is discovered.


I apologize if any of this information is 

incorrect. I haven't tried it myself and 

don't have definitive results yet, 

but I wanted to share this in case it could help someone suffering from ulcerative colitis.


To return to my story, through this process, 

when I started studying business and social 

structures in June, I explored various options 

and thought I found the answer in the Islamic Quran.


Since I didn't believe in Islam, I decided to start reading from the message to non-believers. 

Usually, one would start with

Surah 1 Al-Fatihah, 

but I began with Surah 114 An-Nas. 

Somehow, it felt more fitting for me. 


I'm still a beginner, so I might be able to 

answer some basic questions, but my learning is incomplete. It's probably best to read 

the Quran multiple times and learn from someone who is actively trying to understand God's words truly.


It's better not to read it all at once because it was overwhelming for me. As a Japanese 

person, there were some things that were 

difficult to accept, so it's better to read and 

understand gradually. If you feel overwhelmed, take a break and do something else.


So far, I think there are few teachings that I, 

as a Japanese person, find difficult to accept. 

Everything starts with learning the basics, 

so there's no need to rush.


That's what I want to tell myself. 😂


With that said, have a good day, everyone.​​​​​​​​​​​​​​​​

Peace upon you.