3/13 ☔


今朝7時00分、ネット時報を使って9/11の枚数限定入場無料チケットを勝ち取りました。

三度目の正直。



この日は雨だったので、高ーーいワールドトレードセンターはてっぺんまで見えず。



少し早く着いたので、公園を見学。




時間は17時半。
十五分前くらいから列ができていたので並んで入場。空港みたいな荷物チェックあり。

映像系は人がいっぱいだったので、飛ばしたけれど1時間半くらい展示を見て回った。

火で折れ曲がった鉄筋の展示、ビルが崩れ落ちていく映像はどこか遠い話のよう。けれど、被害者の顔写真が並んでいる展示のところで、現実だったのだと、思い知らされた。
至る所に用意されたティッシュ。
ショッキングだったけれど、ニューヨークに来たことだし、学ぶことができて良かったと思っている。










I got up before 7 am, and I took a ticket of 9/11 memorial museum for free. 
Third time is a charm. 

After walking around the memorial park, I entered the museum in 7:30.
It was rainy, so I couldn't see the top of world trade centers.

I watched the exhibits for about one and half hours. I skipped some movies because it was clouded.

When I watched benting steel and a movie in which a building was falling, I couldn't believe it.
However, when I watched the pictures of victims, I faced the hard reality.
Although it was shocking, it was a good experience for me.