こんにちは、ハラです爆  笑

 

今日のシドニーは雨ですえーん

もう寒いですゲロー

 

今日もアイエルツのボキャブラリー5つチョキ

紹介します照れ

 

①Feasable 

意味

Possible to do easily or conveniently.

例文

Driving with your eyes closed is not feasible

この単語はWritingで使っていました。

Canの代わりにチョキ

 

②Subtle

意味

Hard to notice or see

例文

By looking closely, I could see the subtle difference between the twins.

この言葉も覚えておくと便利ですよ。

Subtle change 微妙な変化

Subtle difference 微妙な違い

 

③flawless

意味 

Without any imperfections or defects; perfect.

例文

The model’s flawless face showed off the make-up well because her skin was smooth and all one color.

「完璧な」という意味の単語ですが、私は上手に使いこなせませんでした。

Flawless behaviour というフレーズを聞いたことがあります。

 

④Mundane 

意味

Lacking interest or excitement; dull

例文

If you want to escape from the mundane, get out of this boring town

この単語はSpeakingで使いました。

My life is mundane と言ったことがあります。

 

⑤Impeccable

意味 

Perfect in every way

例文

Your English is impeccable!

この単語もWritingで使いました

Perfect/Flawless/Impeccable

どれも意味が似ていますねキョロキョロ