こんにちは、ハラです爆笑

 

今日のシドニーは暑くも、

寒くもない快適な天気ですおねがい

今日も子供と公園行ってきました筋肉


オーストラリアは公園が多くて助かります照れ

 

さて、IELTS(アイエルツ)のボキャブラリー

今日も5つ紹介しますウインク

 

1 Predecessor 

an individual who holds a position before another person

アップ

この単語はライティングで使っていました。

ニュースでも聞いたことがあるので、

覚えておくと便利ですウシシ

日本語では「前任者」という意味です。

例文 

Our new doctor is much younger than his predecessor.

 

2  Vague

of uncertain, indefinite, or unclear character or meaning

アップ

これも、覚えておくと便利な単語ですよウインク

「あいまいな、はっきりしない」

という時に使います。

例文 Tom gave a vague answer.

 

3 Suspense 

a state or feeling of excited or anxious uncertainty about what may happen.

アップ

例文 

We waited in great suspense for the doctor's opinion.

 

4 Creation

the action or process of bringing something into existence.

アップ

意味は覚えましたが、私はライティングで

この言葉を使うことが出来ませんでしたえーん

例文 

Flowers are the most beautiful creation of God.

 

5 Antiquity

the ancient past, especially the period of classical and other human civilizations before the Middle Ages.

アップ

これは1度も使わなかった言葉です笑い泣き

でも先生に教わりました。

例文 

During the excavation, the researchers found artifacts from one of the greatest cultures of antiquity.

 

今日の単語はこれでお終いですおねがい

 

英語って難しいけど面白いですね照れニヤリ