大きなお日さまが元気よく昇ってきました。

昨日は晴れると聞いたが、雨がパラパラ、洗濯物を干したかと思ったら取り入れと気忙しいお天気でした。

 

予定は、夕方からの英会話レッスンだけでした。

外国の町をを1人で歩きたい、のんびりと過ごしたい、

そんな気持ちで始めた英語のレッスンでしたが、もう、20年も続いてます。

 

2月20日(月)、5時からの30分のレアジョブレッスンです。

 

オンラインのレッスンですから、事前に英文日記と写真を送っておきます。

それを教材にして進めてます。

 

I saw the very good pictures on your Facebook.
Your smile looked very good. Toby was so cute .
I was surprised that you could write in Japanese fluently.

フェイスブックで写真を見ましたよ。

日本語が上手でビックでした。


By the way I will write my diary for our lesson.
Could you check it please?
英文日記です。チェックしてね。

 


Now it has been so cold.
Yesterday was the 15th of the February, sometimes it snowed in Osaka.

今、とても寒いです。大阪では雪がふりました。

 


At that day I went to have the lesson for fitcare and rehabilitation in the center of Osaka.

その日、私は、フットケア×リハビリに大阪に行きました。

 



Our fitness routine is first warming up the legs, after that massage and nail care, 
as well as getting a manicure. My feet looked so wonderful.

フットケアは足を温めてマッサージをして、マネキャアもします。

 


 
After that I try to have rehabilitation gymnastics for my body.
As a result l will not have pain or stiffness in my body .

その後、リハビリ体操です。それでね、身体の痛みやコリが取れます。

 



So I go to the lesson for footcare and rehabilitation once a week.
Yesterday I went to the lesson, so I feel very relaxed and comfortable today.

州1回、フットケア×リハビリのレッスンをとります。

だから、私の身体は快適です。

 

わずか30分のレッスンですが充実してます。

英文をチェックしてもらい、後はおしゃべり、女子トークののりのレッスンです。

日常会話ですから楽しく続けられています。もう10年以上にもなります。

ボケ防止にも役立ってるのではと続けています。