気持の良い朝です。大きなお日さまが出てきました。お日さま大好き人間の私、うれしくなってお洗濯です。それからラジオ体操です。足腰もしっかりしてきました。

 

 

チェリーセージが可愛く花をつけ始めました。夕顔もまだまだ元気です。

 

今日の予定は、午後から友だちと、、。後は、いつものように断捨離、片づけ、お金の整理です。

桐島洋子の認知症にショックを覚えてます。あんなに聡明な人でも認知症になるんです。不安です。元気なうちに大切なこと、お金のことはきちんとしておこうと、。

 

11月14日(月)、忙しい日でした。その様子を英語のレッスンにしました。

 

Today is busy day. 今日は忙しい日です。


In the morning. around 6:00 I get up, at that time sky was so beautiful.
The birds were singing in my backyard, flowers were so beautiful.

 

朝、6時ごろ起きました。空はきれいでした。裏山で鳥が鳴いてたよ。花もとてもきれいでした。

 



I was writing my blog for to prevent mental block.  
And then I had to book for my English conversation.

 

私はボケ防止のブログを書きました。それから英語のレッスンの予約を取りました。

After that I took care of tne flowers on the Buddhist altar with my daughter.

その後で、娘とお仏壇お花手入れをしました。

 


I offered a cheese snack to the altar and I gave them a little. My daughter said 'Thank you Otosan'. 
It was called osonae in Japanese. 

 

チーズスナックをお供えしました。娘にもあげたら「ありがとう、お父さん」。

お下がりです。

 

ここでね、お供え、お下がりの意味を英語で話したが、なかなか難しい、、。

After that I had a breakfast.
Around 9:00 I started to go to the Samsara fitness club.
The participants were only 4 ladeis- their ages are, 91, 86, 85 and 83 years.

 

朝ごはんを食べてサンサーラへ、、。参加者は4人でした。彼女らの年は91,86、85、そして83の私です。

 



They are so old, but 86year-old woman drives a car, 85 year-old woman drives a motorbike. 

 

みんな年寄りです。でもね、86歳は車できます。85歳はバイクです。

When I came back to my home, around 12:30,
l ate the lunch.
And tnen, I took a nap for 30minutes

 

帰ってきたのは、12時半、ランチを食べて、そして30分昼寝をしました。

Now I am preparing to have your lesson.
Although today has been busy, I enjoyed.
Today is a good day.

 

今、英語のレッスンの準備をしています。

今日は忙しいけれども、楽しい、今日は良い日です。

 

英語のレッスンは4時半から30分でした。笑いがいっぱいの英語女子トークでした。

忙しかったが、楽しい1日、良い日でした。大満足です。