気持の良い朝です。お日さまは大きく元気です。ぐんぐん登っていきます。お日さま大好き人間の私、お日さまに元気をもらって、一日をスタートします。

 

ラジオ体操、新聞を取りに行って庭に出る。それからお仏壇の手入れ、そして食事か、ボケ防止のブログ書き、、。これが朝の私のルーテインです。

 

 

10月21日、朝、8時30分から、オンライン英会話レッスンでした。

この朝のルーテインに割り込んだレッスンです。大変でしたが、がんばって1時間早起きしました。

 

これから早朝英会話レッスンは、受けたくない。この私の朝のルーテインを理解してもらおうが、レッスンの主旨でした。理解してくれたかな、、。

 

早起きして書いた英文日記です。


Good morning, Krants. おはよう、、。

I am happy to see you, again today.
Are you doing well, also your kid and husband.
I am doing very well.

元気ですか、あなたに坊やに、彼、、?

I will write my diary entry.
Could ypu check it please.

日記書いたよ、チェックしてね。

I have a good feeling in the morning.
I like the sun.
When I see the sun I am getting well, becoming healthy and active.

朝は気持ちが良い、お日さまが好き、お日さまみてると元気になる、、。

 



Now the sun is sleeping, I am waiting for the sun to rise.
After that I try to do radio gymnastics on TV.

未だ、お日さまは寝てる、出てくるのを待ってます。

それからラジオ体操をします。

And then I take the newspaper at the gate.
I have to go down and up 19 steps.

19段の階段を上がり降りして、新聞をとってきます。

 



After that I check the plants in the stairs and garden.
Now the sunset are blooming, they are so beautiful.

その後、お花の様子を見ます。階段とお庭、。

 



Everyday, they have lots of flowers which are so beautiful.
But, they are bit strange because they are blooming in the evening and morning.

夕顔は毎日美しい花をつけるが、ちょっと変です。朝も夕方にも咲くんです。

After  tnat I take care of the flowers in the Buddhist altar, and burn incense for Ken with my daughter.
And then I write my blog , then eating breakfast.

その後、娘とお仏壇のお花の手入れをして、お線香を炊きます。

 



That is my routine in the morning.

これが、私の朝のルーテインです。

Now It is getting bright in the sky.
Today will be a good day, I think.

今、空が明るくなってきました。今日は良い日になりそうです。

 

こうして始まったレッスン、彼女も朝のルーテインも交え楽しいおしゃべり、。

 

でも、良かった、。今日のレッスンは特別の時間帯だったんです。

彼女は、この後、手賀沼マラソンに参加する予定、それで早くレッスンを済ませたかったんです。

 

フィリッピン人の彼女、フィリッピンの会社と取引の多い彼と結婚して、今は東京近郊の団地に住んでます。

日本語も分かるようになり、マラソン大会に1人で行くそうです。坊やは彼にお守りさせて、、。

 

 

良かった、良かった、早朝英会話レッスンは、昨日だけだったんです。今日はゆっくりのんびり、朝を過ごしています。