今日は、バレンタインデーですね。独身になって初めてのバレンタインですが、こんな私にもあげる相手はいます。いつものとおりですが、自分の息子です。自分の息子には「特命戦隊ゴーバスターズ」の知育本と小さなチョコレートケーキを送りました。喜んでくれていれば嬉しいのですが。

 

 

ちなみに、以前にも何度か紹介していますが、私は元嫁に対して何もしてあげていないと思われがちですので、私と嫁が独身時代にしたデートを紹介したいと思います。何度か紹介していますが、許して下さい。

 

 

  これは約3年前に元嫁の誕生日やクリスマスなどの記念日について書いたブログになります。既に離婚して3ヶ月近くが立とうとしていますが、3年以上別居してから離婚していますので、現状は何も変わりません。当分は新しい彼女が出来る事もないでしょう。以前に紹介したものですが、このブログをそのまま紹介させていただこうと思います。すいません。

Now, I live in Australia, but my wife is in Japan. I am thought that I do not take care of my wife very much. Today, I would like to introduce the memory with my wife. We did not go out all day long very much because I had my own company. That is a reason why I took care of and celebrated memory day as much as possible such as her birthday, Christmas and the anniversary day when we became boyfriend and girl friend.


現在、自分はオーストラリアにいますが、嫁さんは日本にいます。なぜか私はあまり嫁を大切にしていないイメージがあるようなので、今日は少し嫁との思い出を振り返ってみようかと思います。自分たちは付き合って3年目に結婚をしました。それまでには自分が事業をしていた事もあり、一日掛けて遊びにいくという事は殆ど出来ませんでしたが、付き合った記念日、誕生日、クリスマスの記念日だけはちゃんと祝うようにしてきたと思います。


Our first memory day was her birthday. I started my company around that time. So I can not afford to pay much money. I wanted to celebrate her with unique idea. I thought that I want her to have some first experiences. At first, I brought her detox shop which remove her toxin out of he body. Second, I brought her a beauty treatment clinic. Next we went to the restaurant to eat lunch. Next I brought her to nail salon. Next we went to cloth shop and I bought cloth for her. Next I brought her the beauty shop on the top floor of high rise building. Finally, I brought her the restaurant on the top floor of other high rise building. This theme was "imiteting pretty woman". It is wired and strange isn’t it. I brought her beauty treatment clinic every two week for two and half years since then. This is because I thought skin should be treated since young ages and I could not take care of her in weekend very much.


まず、初めの記念日が彼女の誕生日でした。その時はまだ会社を始めたばかりで金銭的にもそれほど余裕があった訳ではなかったので、知恵をしぼった記念日にしようと考えました。その時には彼女に色々と初めてだと思えるような事をしてもらおうと考えました。まずは、なぜかデトックスにいき、その後にエステを予約して、その後はレストランで昼食、午後からはネイルサロンに行き、その後洋服を買って、その後に高層ビル最上階にある美容院を予約して、最後は高層ビルのレストランという感じです。その時の自分のテーマはプリティーウーマンごっこでした。いい年して寒いです。その時から約2年半、月2回程度ですが奥さんにはエステに通わせました。若い頃に手入れさせておきたいと考えた事とあまり遊んであげられなかったからです。


Next memory day is 1st Christmas. In the day, I had a work during the day time. I planned to get on the ferry and have Christmas dinner on the ferry since night. But the ferry company called me that this ferry would be canceled because the member got swine flue. So I went to the restaurant instead of the ferry. This food in the restaurant was very delicious though I made an appointment suddenly. Also I made an appointment of Christmas cake and sent the cake to my house. This cake has the hole in the center and the chocolate cover on the hole. I hide the ring in the hole and it means surprise present. But this cake was broken when it sent to my house. So this plan was also canceled. This Christmas was really bad day.


次の記念日はクリスマスでした。その時には昼間は仕事があったので、夜からフェリーに乗ろうと予約をしていたのですが、クリスマス三日前にフェリー会社から豚インフルエンザが出たとの事で中止となり、急遽大宮のレストランを取りました。突然取った割にはなかなか美味しい料理を食べられたと思います。また、私はその時には事前にケーキを予約しておき、そのケーキの中央部に穴があいており、その上に大きめのチョコレートがかぶさっているという物になります。そして、そのチョコレートを取ると中から指輪が出てくるという事をやりたかったのですが、そのケーキが運ばれてきた時にはボロボロの状態で運ばれて来たために急遽ケーキもキャンセルになりました。その上に、何故か異常な腹痛に見舞われて散々なクリスマスになりました。


Next memory day was the 1st anniversary day. In that time, we went to get on the ferry. This is because we could get discount ticket from company.


次の記念日は二人の一年記念です。その時には前回フェリーでキャンセルになった事もあり、会社から割引券なども送ってもらっていたのでせっかくですからフェリーになりました。その時の写真は下に飾っておきます。


on the ferry フェリーにて
 




Next memory day is her 2nd birthday. I made an effort the most. In that time, we went to watch the movie and had the lunch. After that, I wanted to go the hotel in the Disney land, but I could not make an appointment. So I made an appointment the Sheraton Hotel in the Disney world. We could see the fire work from the hotel restaurant during the dinner. It was good situation. And we went to the heliport near the hotel. We got on the helicopter and saw the night view of whole Tokyo.


次は彼女の二回目の誕生日です。この時が一番頑張ったのではないかと思います。この時には昼間は映画を見たり食事をしたりといった感じだったと思います。夜は本当はディズニーランド内のホテルを予約したかったのですが、予約を取れずにディズニーワールド内のシェラトンで宿泊して食事を取りました。その時もディズニーの花火が見れたりと良い感じだったと思います。また、夜は少し離れた場所のヘリポートに行き、一緒にヘリに乗り東京一週の夜景を見学しました。


in front of helicopter ヘリ



Next memory is 2nd Christmas. My wife planned this day. In the morning, I had the work. So afternoon we went to have a lunch. After that we went to shopping in the red brick which is shopping center's name in Yokohama. My wife made an appointment a lunch and I made an appointment of Dinner. We made each appointment separately.


次のクリスマスには彼女が計画をしてくれた横浜に行きました。朝は仕事をして午後から少し遅めの昼食は彼女が予約をして、そこ後は赤レンガでショッピングセンターに行き、夕食は自分が予約をする約束をしていたので、お互いに内緒で別々に食事の予約を入れました。ただ、私の夕食の場所がなかなか見つからず若干怒ってました。


Nest is 2nd anniversary. In that time. I brought her Hokkaido where is northern part of Japan. This is because she said that she wanted to go there. This was surprise celebration. I said her that you come to the Sinagawa station early morning thought I did not say the destination to go. After we met, I brought her there by airplain. We could eat the delicious food in Hokkaido.


また、次は二年目の付き合い記念です。この時は彼女が以前から北海道へ行って見たいといっていたので、とにかく一泊分の用意だけして早朝に出てきてくれと頼み、そのまま飛行機に乗って北海道に行きました。そこでも十分に楽しめました。北海道は本当に色々と美味しい物を食べられます。

Asahiyama zoo 旭山動物園



Next is her birthday. This is also surprise celebrate. I also said you come to the Sinagawa station early morning. I brought her to Universal Studio Japan in Osaka. In that time, I could enjoy in the place. We were really tired, so we could not go to the restaurant. We bought the Onigiri and Takoyaki which is poor dinner despite her birthday. After that we went to the hotel in USJ world. I like USJ much better than Disneyland.


次の彼女の誕生日にもそれもサプライズ的に早朝に出てきてもらい、これも以前から行きたいと言っていた大阪のUSJに連れていきました。その時には早朝から夜まで遊んだ為にお互いに疲れてしまい夕食はレストランに行こうと思っていたのですが、USJランド??見たいな場所で爆弾おにぎりとたこ焼きを買ってランド内のホテルで地ビールと一緒に食べました。誕生日なのにしょぼい夕食だったと思います。自分的にはディズニーランドよりUSJの方がかなり好きです。

In the USJ USJの入り口で



Next is 3rd Christmas. We went to the hot spring in Yamanashi. I gave the marriage ring in that time. This ring price was over ten times than usual present. But I could not finish preparetion to go abroad, so I could not say propose to her. But I could not consider this marriage ring although I could not say anything.


そして、次のクリスマスには山梨の温泉に行きました。そこでは、結婚指輪を渡したと思います。いつものプレゼントよりは値段が一桁違っていました。しかし、その時にはまだ海外への準備がきちんと整っていなかった為に、結婚指輪としての意思で渡したのですが、まだきちんとプロポーズをいう事が出来ずに彼女としてはきちんと言葉にして言ってほしかったようです。

Next is 3rd Christmas. We went to the hot spring in Yamanashi. I gave the marriage ring in that time. This ring price was over ten times than usual present. But I could not finish preparetion to go abroad, so I could not say propose to her. But I could not consider this marriage ring although I could not say anything.


そして、最後に3年目の記念日の少し前になりますが、一応彼女の気持ちに応える為にもきちんと言おうと思い、もう少し高めの結婚指輪を買い、レストランに行きました。その時には彼女ももしかしたらと思っていたかもしれません。しかし。レストランでそろそろ料理の終わりに差し掛かった所で仕事の電話が入ってきてしまい。そのままトイレで10分以上出られない状況になりました。実はその時には早めに出ないと行けない理由があったのです。というのも、プロポーズはレストランでなく外でするつもりだったからです。その後、彼女の期待に反するように何も言わずにレストランを二人で出ました。




そのレストランの前には私たちをリムジンが待っていました。私たちはそれに乗り東京を一周してその中で指輪とともに言いました。そして、3年目の記念日に籍を入れて現在の貧乏生活といった感じです。これからは彼女に掛けてきた愛情を子供に集中して注ぎたいと思います。子供の為にたくさん知恵を絞って楽しませます。ただ、釣った魚に餌をあげない奴だと思われるのが嫌なので、貧乏なりに頑張りたいと思っています。また、この間に彼女も自分の誕生日には色々と計画をしてくれて結構旅行に出かけたと思います。また、彼女は自分よりも全然若いので休日には本当はもっと遊びたかったに違いありません。きっと、こんな今までの事を書けば嫁さんに怒られます。まあ、見てないからばれないかな??きっと。




Honestly, I might cause you misunderstand that I could not enjoy to go any where which is my character. This is because I am victim of gang stalking. So I am very happy when I can make her enjoy. My all memory include harassments of gang stalking. When I went to hong kong, hokkaiso and other place, I received harassmets. When I went to buy a ring, the sales person tried to obtained more money by fraud. The helicpter's claim of cancel, the broken cake, the cancel of ferry are caused by harassments. I am always kept watch on, that is why I can not enjoy at all. My wife must felt incongruity of me but she has keep along with me. So I am happy when she enjoy.


こんな事を言えば嫌な奴と思われるかもしれませんが、自分は何をしても楽しむ事が出来ない性格なんです。なんで、彼女が楽しんでくれてるのが自分の楽しみでもあります。まあ、この思い出の全てに私には不運が含まれますからね。北海道に行こうが香港に行こうが嫌がらせを受け、指輪を買えばぼったくられそうになり、ヘリを予約すれば天候が悪いからキャンセルしてくれと嘘を付かれ、それでも乗りにいけば急回旋をしたり、バス移動中には必ず異常な冷房にさらされ、もちろんケーキがぼろぼろで届いたのも不運です。きっとフェリーもでしょうね。こんな不運な目にあっている自分と付き合ってくれている彼女が楽しんでくれるのが自分の楽しみでした。彼女と離れて暮らしているので、またそんなデートをまたしたいなって思ったりします。


hong kong travel 香港旅行





可愛い輸入雑貨のお店サンライフ⇒http://asianshop.info/