Hello everyone.

Today, I would like to introduce a bit dangerous experience in Thailand. As I said it many times that I like Thailand the best. However, I faced with some dangerous experiences there. I would like to introduce one in some.




こんにちは。今日は、タイで経験した少しだけ危険な経験を紹介します。今までに何度か言っているように私はタイは今までに行った9カ国の中で一番好きです。しかし、何度か危険な経験をしていますので、その一つを紹介します。




When I went out from hotel, one taxi driver asked me to get on there. Usually, I refuse it. However, I accept his offer. This is because I almost finished to prepare final exam that is coming soon after I went back to Australia. Also he said that he would bring me to some tourist places around there with only 120yen.




私がホテルから出た時なのですが、一人のタクシードライバーが乗っていかないかと声をかけてきました。普段でしたら、そんなものは拒むのですが、私はその時は帰国後すぐに始まる試験の準備が殆ど出来たと感じていたのと、近くの観光地を120円でつれていってあげると言われたので、そのオファーを受け入れてしまいました。




By the way, this type of taxi is TUKUTUKU that has three tires. http://www.youtube.com/watch?v=N53DBWPEEBY In that time, I watched video so please watch it, http://www.youtube.com/watch?v=6BJWuHEXl5Q I said it comfortable. But, honestly, I did not feel it comfortable.




ところで、このタクシーは一般的なタクシーではなくTUKUTUKUと言われる3輪のタクシーです。その動画を紹介します。http://www.youtube.com/watch?v=N53DBWPEEBY  また、私が乗った時に残した動画もありますので短いですが一番下に紹介しておきます。動画の中で気を使って快適だといっていますが、正直煙たいし不安定だし快適ではありませんでした。




I think that the driver was waiting me to get on his taxi. So I was his victim. I got on his taxi and his taxi started to run the wide street even unbalance. Actually, I did not know where we were in. After ten minutes we arrived at one company.




一つ思えるのは、そのドライバーはきっと私の事を狙って待っていたのだと思います。被害者という事です。私は彼のタクシーに乗り、そのタクシーは不安定ながら大通りを快走しだしました。私は全くどこを走っているのか分からなくなり、そして私たちは一つの古びた会社の前に到着しました。




He brought me to the company. I sat down chair of counter table. One office appeared and sat down in front of me. She looks just bad person and has big tattoo. Actually, I do not know why many persons around me in other countries had big tattoo.




彼は私にその会社に入るように誘導し、私はそのカウンターテーブルに腰掛けました。一人の女性従業員が私の前に座り、彼女は大きなタトゥーを入れていかにも堅気じゃない風の感じがしました。実際に私が海外にいくと大きな刺青を入れたいかにもな人間が多く周りにいるように感じます。ちなみに、売春宿などに行った事は一度もないですからね。




The drive also sat down beside me. She explains me about one travel tour so that this company was travel agency. However, this office had only small counter table and some chairs. I thought this is not ordinal office.




そのドライバーも私の横に腰掛けました。彼女は私に旅行のツアーを説明しだしました。この連れて行かれた会社は一応ツアー会社だったのです???しかし、そのオフィスには小さなカウンターテーブルと少しの椅子しかありません。自分は普通の会社ではないなってすぐに感じました。




After she finished to explain travel tour to me, I of course refused it. She said this is only 3000yen. Actually, I thought 3000yen was not expensive for this travel tour. However, I did not feel good. After I refused it, her behavior changed a little and the taxi driver’s behavior also changed.




彼女は説明を終えると私は当然に彼女のオファーを拒みました。彼女はたったの3千円だと私を説得します。私も正直そのツアーで3千円は高くないと思ったのですが、気分がよくありません。その為にそれも拒みました。そうすると彼女もドライバーも態度が少しずつ変わりだします。




She stared at me and the driver started to shake his foot. He stepped on the floor strongly. I said this is too expensive. Then she said she discount for about 2500yen. Then I refused it and said it expensive. She asked me how much I want.




彼女は威圧的に睨むようになり、ドライバーは貧乏揺すりを始めて足を床に踏み鳴らすようになりました。私は3千円は高すぎるといいました。すると彼女は約2千5百円だったらどうだと言い出します。私はそれも拒みます。すると彼女はいくらだったら良いんだと聞いてきました。




I said 1500yen is better. She said she could and I should join this tour with 1500yen. However, I did not like this method by taxi driver. So that I refused it and said that I originally did not have a plan to join travel tour so I do not want join it.




私は1500円だったら良いと返答しました。すると彼女は1500円でも良いと返事をしてそれで私にツアーへ参加しろと言い出しました。ただ、私もかなりの怪しさを感じていましたし、このやり方に腹を立てていましたので、やっぱり旅行の予定など初めからなかったので参加をしないと少し怒りながら言いました。




These conversations continued a little bit long time. As a result, the taxi driver gave up. I got on his taxi again and order to come back to the hotel. I could go back to the hotel and paid only 120yen to driver. This driver appeared in front of the hotel after that. However, he did not say anything to me only looked at me. This is my interesting experience in Thailand. I faced with other a bit dangerous experience in Vietnam and Indonesia so I will introduce these experiences in the near future.




そんな会話が少し続いた後に、タクシードライバーが私を参加させる事をあきらめました。そして、私はタクシーになりホテルまで行ってくれと注文をしました。今思えば、他のタクシーに乗っても良かったのかもしれません。ただ、ドライバーは私をホテルまで届けてくれ私は120円を払って帰りました。その後も、そのドライバーはホテル前に何度か現れましたが見ているだけで何も言ってはきませんでした。これがタイでの少しだけ危険な出来事です。他にもベトナムでもインドネシアでも面白い経験をしていますので、近く更新を出来ればと思います。



私のショップです。お暇でしたらご覧下さい。

アジアン雑貨 サンライフ⇒http://asianshop.info/