Hello, everyone!!

Today, I would like to write down Thailand food again. When I went to there, I stayed about 20 days. However, I did not go to the ordinal restaurant which is shown by tour guide. I always went the street vender to eat something.



こんにちは。今日もタイの食べ物について更新したいと思います。私がタイへ行った時には20日間も滞在しました。ただ、その間にツアーガイドなどに書かれているようなレストランに行った事は一度もありません。本当に頻繁に露天商で食事をしていました。



This is because I do not have much and I though that I wanted to spend the same life as local persons. Therefore, I always eat something in street vender not only Thailand but also Indonesia, Vietnam, and Singapore.



というのも、それほどお金を使いたくなかったというのもありますが、せっかく現地にきたのだから、現地の人と同じような生活をしたいと思っていたからです。そんな為に、タイだけでなくベトナムでもインドネシアでもシンガポールでも殆どを露天商などで食事をしていました。



I did not go to the restaurant so that I can not compare the street vender to restaurant in Thailand. However, I could eat really good food in street vender. However, there is one problem about sanitary. Maybe their dishes are not washed well. Also flies are flying while I ate dinner.



一度も普通のレストランには行った事はないので、(現地の人が行くレストランには何度かいっています。値段は露天商と殆ど同じです)比べる事は出来ないのですが、露天商でも充分に美味しい食べ物を食べる事が出来ます。ただ、一つだけ問題をあげると衛生面はよくないかもしれません。きっと、お皿などもちゃんとは洗えてないとは思います。また、ハエなどもよく飛んできます。



However, I thought that I needed to get used to this situation. If I mind this, I will not eat good food. Also I sometime went to supermarket names Big C. I could get some good food there as well. However, I felt its price a bit higher because I get used to buy something from street vender.



ただ、そんな状況にも慣れるべきだと思っていましたし、もし気にしてしまったら美味しいものを食べられなかったと思います。また、時々ビッグCというスーパーマーケットへ行く事はありました。そこでは何でもそろいます。ただ、露天に慣れると少し高く感じてしまいます。



My most favorite food is noodle and garlic soup which is only 90yen or 120yen. Taste is really good. Although others are also good, noodle and soup are really really good. Actually, I went to there eight times in 20 days.



私のもっともお気に入りの料理はラーメンとスープでした。それらは90円か120円で食べられます。場所によっては30円などのところもあるようです。他の料理も美味しいですが、それらは本当に凄く美味しかったです。薄味ですが、タイの香辛料がとてもいい感じです。私は20日間タイにいましたが、そこへは8回通いました。



We can see street vender almost every place. They sell Pat-thai, Durian, Coffee, Noodle, sweets and many other things. Also they open from early morning. I would like to recommend you to go there at least once if you go to the Thailand. I would like to introduce dangerous experience in next blog. See you soon!!



露天商はタイならどこでも見る事が出来ると思います。パッタイ、ドリアン、コーヒー(とても甘くて美味しいです)、ラーメン、お菓子など本当に色々なものが買えます。露天はだいたい朝の6時くらいからあいていますので、もしタイへ行く事があれば一度行かれる事をお勧めします。別にタイの回し者でもなんでもないです^^ それでは!!次回はタイで会った少し危なかった経験をお話します。



私のショップです。お暇でしたらご覧下さい。

アジアン雑貨 サンライフ⇒http://asianshop.info/