Mitsubishi Motors to boost global sales to 1.3 million by 2013

Asahi.comより
BY TAKASHI EBUCHI STAFF WRITER
2011/01/17
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Mitsubishi Motors Corp. plans to increase its global sales to 1.3 million units in fiscal 2013 from the current level of 1 million, company sources said.
Under the mid-term management plan, to be released soon, the automaker will begin small-car production in emerging economies.
The plan covering fiscal 2011 to fiscal 2013, puts priority on expansion in Asian markets.
Mitsubishi plans to start production of a new small model at its new plant in Thailand in 2012, with an annual output of 150,000 units.
It will raise its stake in a joint venture in China to increase production by releasing a new model earlier than previously scheduled.
In the United States, the automaker is considering replacing part of its production of mid-size passenger cars at its plant in Illinois with small sport-utility vehicles.
In Japan, Mitsubishi will maintain current levels of production by shifting focus to 660-cc mini vehicles and electric vehicles.
The automaker also plans to increase production of Nissan Motor Co. branded minicars under a bilateral deal.
Mitsubishi plans to output more than 40,000 units of i-MiEV electric vehicles a year in Japan in fiscal 2012, increasing from 9,000 units in fiscal 2010. It also plans to market plug-in hybrid vehicles by fiscal 2013.
Including vehicles produced at a Chinese joint venture and sold under different brands, Mitsubishi Motors' global sales in fiscal 2013 will total 1.5 million units, the sources said.
 
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三菱自動車は世界における自動車販売台数を現在の100万台から2013年度までに130万台まで増やすという。近日発表される中期経営計画の下、会社は新興国での小型車の生産を開始する。この2011年度から13年度にわたる計画では、アジア市場における拡大に重点が置かれている。
三菱自動車は2012年に年間15万台級の新型小型モデルの工場をタイに建設する一方で、中国では計画を前倒しした新型車の発売による増産に対応するために中国の合弁会社の持ち株比率を引き上げるという。
アメリカではイリノイ工場の中型車の生産の一部をミニSUVに転換することも考えている。
日本では660ccの小型車や電気自動車に焦点を当て、それらにシフトすることで現在の生産水準を維持し、また一方で、日産自動車との提携により、同社ブランドの小型車の増産も計画している。
そして、三菱自動車は2012年度までに日本における電気自動車、iMiEVの生産を2010年度の9000台から4万台以上に引き上げ、2013年度までにプラグインハイブリッド車の販売を開始する計画である。
中国の合弁会社ブランドの車を含め、三菱自動車の世界販売台数は2013年度に150万台に達する。
 
さて、三菱自動車のアジアにおける拡大と電気自動車に重点を当てた戦略は成功するのでしょうか。個人的に、iMiEVはデザインが嫌いなのでほしいとは思いませんが、ロシアかどこか(忘れてしまいました)の国ではいまだに三菱のブランドは根強いとか。欠陥車のリコール等により同社のブランドは失墜しましたが、今後の生き残りにはEVの戦略がものをいいそうです。日産はリーフを発売しましたが他の大手が参入する前にある程度シェアを確保していないと厳しいのでは。
 
朝日の記事は読みやすく、訳しやすいのですが、文章が切れすぎて嫌ですね。もう少しまとまった文にしてほしいです。