2月1日にリリースされた、ビリージョエルの新曲。

最速和訳を試みました!

いい曲!!

 

 

Please open the door

ドアを開けてくれ

Nothing is different, we've been here before 何も変わらない、僕たちは前もここにいた

Pacing these halls

空間をゆっくり歩いて

Trying to talk over the silence

静寂の中 話そうとした

And pride sticks out its tongue

プライドが舌を邪魔して

Laughs at the portrait that we've become

僕たちの肖像を笑った

Stuck in a frame, unable to change

骨組みの中に閉じ込められ、変えられなかった

I was wrong

僕は間違っていた

 

I'm late, but I'm here right now

遅くなってしまった、でも僕は今ここにいる

Though I used to be romantic

前はロマンティックだったことも

I forgot somehow

忘れてしまったようだけれど

Time can make you blind

時間は君の目を曇らせるかもしれない

But I see you now

As we're laying in the darkness

でも 暗闇で横たわる今

僕には君が見える

Did I wait too long

To turn the lights back on?

もう一度明かりを灯すには

長く待ちすぎただろうか?

 

Herе, stuck on a hill

今、この丘から降りられず

Outsiders inside the homе that we built

僕たちが建てた家の中には よそ者がいて

The cold settles in

寒さが居着いてしまった

It's been a long winter of indifference

無関心の長い冬を過ごした

And maybe you love me, maybe you don't

もしかしたら君は僕を愛しているかも、

もしかしたら愛していないかも

Maybe you'll learn to, maybe you won't

愛するようになるかも、ならないかも

You've had enough, but I won't give up

On you

もう十分だろう、でも僕は君を諦めない

 

I'm late, but I'm here right now

遅くなってしまった、でも僕は今ここにいる

And I'm tryin' to find the magic

そして魔法を見つけようとしている

That we lost somehow

僕たちがなぜか失ってしまった魔法を

Maybe I was blind

多分 僕には何も見えていなかった

But I see you now

As we're laying in the darkness 

でも暗闇で横たわる今

僕には君が見える

Did I wait too long

To turn the lights back on?

もう一度明かりを灯すには

長く待ちすぎただろうか?

 

I'm late, but I'm here right now

遅くなってしまった、でも僕は今ここにいる

Is there still time for forgiveness?

許しを乞う時間は まだあるだろうか?

Won't you tell me how?

許してもらう方法を教えてくれないか?

I can't read your mind

君の考えは読めない

But I see you now

As we're layin' in the darkness

でも暗闇で横たわる今

僕には君が見える

Did I wait too long

To turn the lights back on?

もう一度明かりを灯すには

長く待ちすぎただろうか?

 

I'm here right now

僕は今ここにいる

Yes, I'm here right now

そう、今ここにいるんだ

Looking for forgiveness

許しを求めて

I can see as we're laying in the darkness

暗闇で横たわる今 君が見える

Yeah, as we're laying in the darkness

そう、暗闇で横たわりながら

Did I wait too long

To turn the lights back on?

もう一度明かりを灯すには

長く待ちすぎただろうか?