You belong with me / Taylor Swift 和訳

私が洋楽で初めて好きになった曲です。

それでは。

 

 

 

 

You're on the phone with your girlfriend, she's upset

あなたは彼女と電話してる、彼女は怒ってるみたい
She's going off about something that you said

あなたが言ったことが何か気に入らなかったみたい
'Cuz she doesn't, get your humor like I do...

だって彼女、私と違ってあなたのユーモアが分からないから
I'm in the room, it's a typical Tuesday night

私は部屋にいる、平凡な火曜の夜
I'm listen to the kind of music she doesn't like

彼女が好きじゃなさそうなジャンルの音楽を聴いてる
And she'll never know your story like I do
彼女はあなたの物語を知ることはないの、私と違って

But she wears short skirts

でも彼女はミニスカートを履いてる
I wear T-shirts

私はTシャツを着てる
She's cheer captain

彼女はチアリーダーのキャプテン
And I'm on the bleachers

私は観覧席の一人
Dreaming about the day when you wake up

夢見てる、あなたが目覚める日のことを
And find that what you're looking for
Has been here the whole time

そして気付くの、求めていたものがずっとここにあったって


If you could see that I'm the one who understands you

私こそあなたを理解できる人だってあなたが気付いてくれれば
Been here all along so why can't you see,

ずっとここにいるよ、どうして分かってくれないの
You belong with me

あなたは私といるべき
You belong with me

あなたは私といるべきよ

Walkin' the streets with you and your worn-out jeans

着古したジーンズを履いたあなたと道を歩く
I can't help thinking this is how it ought to be

これがあるべき形なんじゃないかって思えてしょうがない
Laughing on a park bench, thinking to myself

ベンチで笑いながら、自分に言うの
Hey isn't this easy

「ねえ、簡単なことじゃない」って
And you've got a smile that could light up this whole town

あなたはこの街全部を明るくしてしまうような笑顔を見せる
I haven't seen it in a while since she brought you down

彼女に落ち込ませられてからしばらく見ていなかった笑顔
You say you're fine

あなたは「大丈夫」って言うけど
I know you better then that

もっと元気な時も知ってるよ
Hey whatcha doing with a girl like that
ねえ、あんな女の子と何をやってるの

She wears high heels

彼女はハイヒールを履いてる
I wear sneakers

私はスニーカー
She's cheer captain and

彼女はチアリーダーのキャプテン
I'm on the bleachers

私は観覧席の一人

Dreaming about the day when you wake up

夢見てる、あなたが目覚める日のことを
And find that what you're looking for
Has been here the whole time

そして気付くの、求めていたものがずっとここにあったって

 

If you could see that I'm the one who understands you

私こそあなたを理解できる人だってあなたが気付いてくれれば
Been here all along so why can't you see,

ずっとここにいるよ、どうして分かってくれないの
You belong with me

あなたは私といるべき

Standing by and waiting at your back door

ずっとそばにいる、裏口であなたを待ってる
All this time how could you not know

本当にずっとよ どうして気付いてくれないの
Baby....

ねえ
You belong with me

あなたは私といるべき
You belong with me

あなたは私といるべきよ

I remember you drivin' to my house

あなたが家まで車で送ってくれたのを覚えてる
In the middle of the night

真夜中のことだった
I'm the one who makes you laugh
When you know you're about to cry

あなたが泣きそうになっているときに

笑わせるのは私
And i know your favorite songs

あなたの好きな曲を知ってるし
And you tell me about your dreams

あなたは私に夢の話をしてくれるし
Think I know where you belong

私、あなたの居場所がどこか知ってると思うの
Think I know it's with me...

それは私の隣だと思うの…

 

If you could see that I'm the one who understands you

私こそあなたを理解できる人だってあなたが気付いてくれれば
Been here all along so why can't you see,

ずっとここにいるよ、どうして分かってくれないの
You belong with me

あなたは私といるべき

Standing by and waiting at your back door

ずっとそばにいる、裏口であなたを待ってる
All this time how could you not know

本当にずっとよ どうして気付いてくれないの

Baby you belong with me

ねえ、あなたは私といるべき
You belong with me

あなたは私といるべきよ
You belong with me

あなたの居場所は私
Have you ever thought just maybe

考えたことある?もしかしたらって
you belong with me

あなたは私といるべき
You belong with me...

あなたは私といるべきよ