[Verse 1]
I guess this is a bitter end I didn't see coming

これって苦い終わり方だね こんな風に終わるなんてわからなかった
And I'm havin' a little bit of trouble accepting, too

受け入れるのにちょっと戸惑ってる
I don't know what to say to you

あなたになんて言えばいいかわからない
There's nothing I can do to reset your point of view

あなたの見方をリセットできることは私にはできない
We both said this was just physical

お互いそれだけの関係って言ってたけど
Well, one of us lied,

どちらかがうそをついたよね、

can't set feelings aside, truth be told, yeah

もう気持ちをもたずにいられなくて、本当のところは
You asked to see me once again at half past ten

あなたは私に10時半にもう一度会う?って聞いたけど
I got nervous, so I got faded, made things complicated

緊張しちゃって私がフェイドしちゃって事を複雑にしちゃった

[Pre-Chorus]
I'm sorry for the stupid shit I said

あんなバカなこと言ってごめんね

You ordered fun, I served you threats

あなたは楽しくしてくれたのに、私が怖がらせた
It's probably good you left 'cause I finally admit

あなたが去ってたぶんよかったってようやく私が認められる

[Chorus 1]
I like you, I like you, I like you

あなたのこと好きだよ
Sorry, I never meant to

ごめんね、そういう意味じゃなかったの
But who we kidding, it wasn't like I had a say

でも冗談でも建前でもなくて
One look at you and I won't have it any other way

あなたを見てもう他の方法では伝えられないって思って
I want you, I want you, I want you

あなたがほしい
I want you to want me too

あなたも私をほしいって思ってほしい
I know that I signed up for this casually

気軽に決めたちゃったけど
But I fell for your tricks, now I'm the casualty

君のトリックにはまって、今の私は死傷者

[Hook 1]
Can we just reset, restart and then replay

私たちリセットして、リスタートして、やり直せないかな
Take me back to when all

あの時に戻して
You wanted was to love on me every day, yeah

あなたが私を毎日愛すことがすべてだったあの日に、Yeah
I like you, I like you, I like you

あなたのことが好き
Words I won't ever hear from you

もうあなたから聞くことのできないだろう言葉
Wishin' I could turn back the hands of time

この手で時間を巻き戻せたらって願う
To when I feel your hands on me and your lips on mine

あなたの手とあなたの唇を感じるあの時に

 

[Verse 2]

I know that that was too much the last time you saw me

最後にあなたと会ったときほんとに辛かった

And I don't blame you for getting over everything so easy

あなたがあんなに簡単にすべてを乗り越えてるのは責めない
But I just can't seem to figure you out you goddamn mystery

でももう私はあなたがミステリーで何もわからない
Good God, how you kiss me

どうしよう、あなたがどう私にキスしたかも
Didn't think it'd be distress galore

こんなに苦痛になるなんて思わなかった
Thought I just wanted you there

あなたがそこにいてくれたらって
With your hands in my hair

私の髪にあなたの手が触れて
But I craved more

でも私はそれ以上を求めてた
And you just wanted rock 'n roll, no heart and soul

あなたはそういうことをしたいだけで、心も気持ちもなかった
And I knew that from the beginning

最初からそうだってわかってた
So why don't I feel like I'm winning?

じゃあなんで私はよかったって思えないんだろう

[Pre-Chorus 2]
Ladies and gentlemen, I'm the joke

Ladies and gentlemen、私って
The punchline that got too old

オチがすっごく古いジョークみたい
It's killing me to see you gone

あなたが去ってくのが死にそうに辛い

'cause I never told you

だってあなたに言えなかったんだもん

[Chorus 1]

I like you, I like you, I like you

あなたのこと好きだよ
Sorry, I never meant to

ごめんね、そういう意味じゃなかったの
But who we kidding, it wasn't like I had a say

でも冗談でも建前でもなくて
One look at you and I won't have it any other way

あなたを見てもう他の方法では伝えられないって思って
I want you, I want you, I want you

あなたがほしい
I want you to want me too

あなたも私をほしいって思ってほしい
I know that I signed up for this casually

気軽に決めたちゃったけど
But I fell for your tricks, now I'm the casualty

君のトリックにはまって、今の私は死傷者

 

[Hook1]

 

Can we just reset, restart and then replay

私たちリセットして、リスタートして、やり直せないかな
Take me back to when all

あの時に戻して
You wanted was to love on me every day, yeah

あなたが私を毎日愛すことがすべてだったあの日に、Yeah
I like you, I like you, I like you

あなたのことが好き
Words I won't ever hear from you

もうあなたから聞くことのできないだろう言葉
Wishin' I could turn back the hands of time

この手で時間を巻き戻せたらって願う
To when I feel your hands on me and your lips on mine

あなたの手とあなたの唇を感じるあの時に

 

[Verse 3]
Something 'bout you makes me difficult

あなたの何かが私を難しくさせる
But that makes us even

でももっと難しくさせる、

'cause you top of the charts Egotistical,

だってあなたは身勝手さのチャートのトップだから
it's so typical For me to fall for your kind

私にとってあなたの優しさにはまるのはよくあること
But, oh God, I wish you were mine

でも、神様、あなたが私のものだったらって思うの

[Chorus 2]
I like you, I like you, I like you
Sorry, I never meant to
But who're we kidding, it wasn't like I had a say
One look at you and I won't have it any other way
I want you, I want you, I want you
I want you to want me too
Would it be a stretch if I asked you to try again?

もう一度やり直せないかって聞くのは無理かな?
I'll be patient, I swear I'll even count to ten

我慢強くいるから、10までちゃんとカウントするって誓うから
One, two, three, four, five

1,2,3,4,5
Fuck it

だめね。

 

[Hook 2]

Can we just reset, restart and then replay

私たちリセットして、リスタートして、やり直せないかな
Take me back to when all

あの時に戻して
You wanted was to love on me every day, yeah

あなたが私を毎日愛すことがすべてだったあの日に、Yeah
I like you, I like you, I like you

あなたのことが好き
Words I won't ever hear from you

もうあなたから聞くことのできないだろう言葉
Wishin' I could turn back the hands of time

この手で時間を巻き戻せたらって願う
To when "I like you" was only just a secret

”あなたが好き”っていうのを秘密にしてたときに
Crime

ひどい

[Outro]
Yeah, uh

 

ーーあとがきーー

こんな内容の曲だと思わず聞いてたけど、

和訳してみてなかなかディープ過ぎた…

1,2,3,4,5 Fuck itっていう歌詞、面白い・・w

そうなの、やっぱだめなのよね、やっぱり。ww