HELLOWEEN and STRATOVARIUS! | アンティック-珈琲店-(AN CAFE) 輝喜 OFFICIAL BLOG「則天去私」powered by Ameba

HELLOWEEN and STRATOVARIUS!

IMG_21592月26と27、DOGの大阪名古屋ワンマンありがとうございました!両日ともライブ中頭がボーっとしてしまうくらいの熱さで、本当に楽し苦しかったです☆

バラードを演奏したときには泣いてる子達がいて、次に演奏したハッピーな曲ではその子達も泣いたまま笑顔でピョンピョン飛び跳ねてて...それを見た瞬間、「DOGって本当にいいバンドだなぁ」って思いました。メンバーもファンも、音楽で一緒に泣いて笑って、本当に素敵な空間だなって思ったんです。僕らもこうやって歩んできたんだって、あらためて強く感じました。一緒に笑ってくれて一緒に泣いてくれるファンは、バンドにとって何よりの財産だと思います。 ファンも含めてバンド、の価値観。

昨日はZepp東京にライブを見に行ってきました。HELLOWEENとSTRATOVARIUSのライブです!かっこよかったー!新作に加えて往年の名曲、それから意外な選曲、本当に楽しめました☆プレイもすごくかっこよかったし。ヨルグとはライブ前に会えて、ステージのドラムセットをバックに一緒に写真をとってもらいました(*^θ^*)/それから日本でのレンタルのセットではあるけど、間近でドラムセットをよく見せてもらいました!ドラムテックの方はメキシコ人の方で、アンカフェのこともよく知ってくれていました☆「メキシコではアンカフェはとても有名だよ!」って。すごく嬉しいんですけど、不思議な感覚でした。いろんな方に「彼はアンカフェのドラマー、テルキだよ」と紹介されて「おー!キミがテルキか!」って目を大きくして喜んでくれるんです。それから、ハロウィンのヴァイキーともちょっとだけお話できました!ライブ後はtakuyaとゆうこさんも合流してヨルグと一緒に飲みに行きました!ヨルグは随分お疲れだったはずなのに、笑顔で「行こう!」と言ってくれました。アンカフェのワールドツアーの話や、音楽の話、嬉しかった~☆

さて、輝喜はもっともっと頑張りたいです!行ってきます!


I supported one-man live of DOG in Nagoya and Osaka at the end of last month. It was very hot in the hall at both days. I almost lost consciousness.I was very painful and happy☆

Some fans cried when we performed the ballade tune. Next, when we perform a happy tune, they are smile while having cried. And, they jumped energetically. I thought, "DOG is a very good band". The fan cries and laughs together as the member. It is a really wonderful space.AN CAFE is also so.The fan that laughs and cries with the band is the most important for the band. The band where such a fan exists becomes a very good band.

I went to see live yesterday. HELLOWEEN and STRATOVARIUS performed. They are very good!Drummer of STRATOVARIUS-Jorg Michael is very
important existence for AN CAFE. He supported the world tour of AN CAFE. He is a very famous person. However, he is very gentle, simple, and I really like him.I was worried very much when hearing that he got sick. He is a too big person for me. His drum play seemed to express his character. He is powerful, gentle, and supporting a lot of people.

Mexican's man was trying drum Tec. He seemed to know AN CAFE well. He said, "AN CAFE is very famous in Mexico". I was glad.(^_^)After that, I talked with Weikath of HELLOWEEN!

I went drinking with Jorg after live.Takuya and Yuko also went
together. It was a very wonderful day yesterday for me☆