Mvに合わせて歌詞の一人称を男の人として訳してみました。



I’ve been hearing symphonies

僕はシンフォニーを聴いている

Before all I heard was silence

それまで何も聴こえてなかったのに

A rhapsody for you and me

僕と君のための狂詩曲

And every melody is timeless

全てのメロディは永遠のもの

Life was stringing me along

人生は僕を騙してた

Then you came and you cut me loose

君がきて 僕を解き放った

Was solo singing on my own

それまでは一人きりで歌ってたけど

Now I can’t find the key without you

今は君無しじゃ鍵を見つけられないんだ


And now your song is on repeat

そして今君の曲は何度も流れて

And I’m dancin' on to your heartbeat

そして僕は君の心拍に合わせて踊る

And when you’re gone, I feel incomplete

君がいないと 不完全に感じる

So if you want the truth

だから真実が欲しいなら


I just wanna be part of your symphony

ただ君のシンフォニーの一部になりたいんだ

Will you hold me tight and not let go?

僕のことを強く抱きしめて離さないでくれる?

Symphony

シンフォニー

Like a love song on the radio

ラジオから流れるラブソングみたいに

Will you hold me tight and not let go?

強く抱きしめて離さないでいてくれる?


I’m sorry if it’s all too much

やりすぎだったらごめん

Every day you’re here, I’m healing

毎日君はここにいて 僕は癒されてる

And I was runnin' out of luck

僕は運に見放されてた

I never thought I’d find this feeling

こんな気持ちがわかるなんて考えた事なかった

'Cause I’ve been hearing symphonies

だってずっとシンフォニーを聴いているから

Before all I heard was silence

それまで何も聴こえてなかったのに

A rhapsody for you and me

僕と君のための狂詩曲

(A rhapsody for you and me)

(僕と君のための狂詩曲)

And every melody is timeless

全てのメロディは永遠のもの


And now your song is on repeat

そして今君の曲は何度も流れて

And I’m dancin' on to your heartbeat

君の心拍に合わせて踊る

And when you’re gone, I feel incomplete

君がいない時は 不完全に感じる
So if you want the truth

だから真実が欲しいなら


I just wanna be part of your symphony

ただ君のシンフォニーの一部になりたいんだ

Will you hold me tight and not let go?

僕を強く抱きしめて離さないでいてくれる?

Symphony

シンフォニー

Like a love song on the radio

ラジオから流れるラブソングみたいに

Will you hold me tight and not let go?

僕を強く抱きしめて離さないでいてくれる?

Ah, ah, ah, ah, ah, ah
Ah ah, ah
Ah, ah, ah, ah, ah, ah
Ah ah, ah


And now your song is on repeat

そして君の曲は何度も流れて

And I’m dancin' on to your heartbeat

僕は君の心拍に合わせて踊る

And when you’re gone, I feel incomplete

君がいない時は 不完全に感じる

So if you want the truth

だから真実が欲しいなら
(Oh, oh, oh)


I just wanna be part of your symphony

ただ君のシンフォニーの一部になりたい

Will you hold me tight and not let go?

僕を強く抱きしめて離さないでくれる?

Symphony

シンフォニー

Like a love song on the radio

ラジオから流れるラブソングみたいに

Symphony

シンフォニー

Will you hold me tight and not let go?

強く抱きしめて離さないでくれる?

Symphony

シンフォニー

Like a love song on the radio

ラジオから流れるラブソングみたいに

Will you hold me tight and not let go?

僕を強く抱きしめて離さないでくれる?