Astronomy - Conan Gray
 
 
 
[1st Verse]
We drive through the woods, rich neighborhoods to watch
森の中を駆け抜け、高級な住宅街へと向かった

We joked as we looked that they were too good for us
僕たちには見合わないと笑いあったね
 
'Cause socially speaking, we were the same
社会的な立場で見れば、僕らは同じさ

With runaway fathers and mothers who drank
暴走した父も、酒におぼれた母も同じ

A tale old as time, young love don't last for life
語り継がれてきたように若い愛は長く続かない

And now I know, now I know
分かっているよ

It's time to go, it's time to go
もう行かないとダメなことは。
 
 
 
 


[Chorus]
We've traveled the seas, we've ridden the stars
海を旅し、星にも乗った

We've seen everything from Saturn to Mars
土星から火星まで全て見つくしたよ

As much as it seems like you own my heart
君が僕の心をものにしている限りは
 
It's astronomy, we're two worlds apart
これは僕ら2つの世界の天文学








[2nd Verse]
From far away, I wish I'd stayed with you
遠くから願うんだ、君と一緒に居られたら良かったと。

But here, face to face, a stranger that I once knew
でもここでは顔を合わせても赤の他人

I thought if I wandered, I'd fall back in love
彷徨ったら恋に落ちると思っていた
 
You said distance brings fondness, but guess not with us
距離は愛情を深めると思っていたけれど、僕らは違うみたい

The only mistake that we didn't make was run
唯一の間違いは、あそこで走らなかったこと。

(Now look what we've done)
僕らが何をしたか振り返ってみてよ
 
 
 
 
 
 
 
[Chorus]
We've traveled the seas, we've ridden the stars
海を旅し、星にも乗った

We've seen everything from Saturn to Mars
土星から火星まで全て見つくしたよ

As much as it seems like you own my heart
君が僕の心をものにしている限りは
 
It's astronomy, we're two worlds apart
これは僕ら2つの世界の天文学
 
 
 
 
 
 

[Bridge]
Stop tryna keep us alive
もうこの関係を繋ぎ止めておくのはやめよう
 
You're pointing at stars in the sky
君は空の星を指さす

That already died
もうその星は無いはずなのに

Stop tryna keep us alive
この関係を頑張るのは終わりにしよう

You can't force the stars to align
星を好きな場所に並べるなんて無理だから

When they've already died
もう消えている星なんだ

Oh, we've died
僕らの関係も消え去ってしまった
 
 
 
 
 
 
[Chorus]
We've traveled the seas, we've ridden the stars
海を旅し、星にも乗った

We've seen everything from Saturn to Mars
土星から火星まで全て見つくしたよ

As much as it seems like you own my heart
君が僕の心をものにしている限りは
 
It's astronomy, we're two worlds apart
これは僕ら2つの世界の天文学