Willow - Taylor Swift

 

 

[1st Verse]
I'm like the water when your ship rolled in that night

あなたの船が夜に浮かぶ水の様な私


Rough on the surface, but you cut through like a knife

水面で荒れ狂うけれど、あなたはナイフの様に切り裂くの


And if it was an open-shut case

単純明快なら


I never would have known from the look on your face

表情から読み取る必要も無かった


Lost in your current like a priceless wine

あなたの流れに安いワインの様に溺れている

 



[Chorus]
The more that you say, the less I know

あなたが口を開くほど、私は分からなくなる


Wherever you stray, I follow

どこに彷徨っても私はついて行く


I'm begging for you to take my hand

お願いだから私の手をとって


Wreck my plans, that's my man

私の計画も壊してみてよ、それでこそ私の愛する人でしょう

 



[2nd Verse]
Life was a willow and it bent right to your wind

人生は柳の様で、あなたの風に沿って垂れる


Head on the pillow, I can feel you sneakin' in

枕に頭を預けると、こっそりあなたが来るのを感じる


'Cause if you are a mythical thing

あなたが神話の世界の存在で


Like you were a trophy or a champion ring

トロフィーや優勝者の証みたい


But there was one prize I'd cheat to win

でも1つだけ、ずるをしてでも手に入れたかった


 

[Chorus]
The more that you say, the less I know

あなたが口を開くほど、私は分からなくなる


Wherever you stray, I follow

どこに彷徨っても私はついて行く


I'm begging for you to take my hand

お願いだから私の手をとって


Wreck my plans, that's my man

私の計画も壊してみてよ、それでこそ私の愛する人でしょう


You know that my train could take you home

私の電車で、あなたを家まで送っていく


Anywhere else is hollow

他はどこも空虚な世界だから

 

I'm begging for you to take my hand

私の手を取るように懇願するの


Wreck my plans, that's my man

私の計画も壊してみてよ、それでこそ私の愛する人

 

 

 

[Bridge]

Life was a willow and it bent right to your wind

人生は柳の様で、あなたの風に沿って垂れる


They count me out time and time again

彼らは私を何度も仲間外れにする

 

Life was a willow and it bent right to your wind

人生は柳の様で、あなたの風に沿って垂れる


But I come back stronger than a '90s trend

でも私は90年代の流行よりも、強くなって帰って来た

 



[3rd Verse]
Wait for the signal, and I'll meet you after dark

合図を待って、暗くなったら会いましょう


Show me the places where the others gave you scars

他の奴らが傷をつけた場所を見せてよ


Now this is an open-shut case

これが単純明快なケース


I guess I should'a known from the look on your face

あなたの表情から知っておくべきだった


Every bait-and-switch was a work of art

そのずるいやり方は素晴らしい作品

 

 

 

[Chorus]
The more that you say, the less I know

あなたが口を開くほど、私は分からなくなる


Wherever you stray, I follow

どこに彷徨っても私はついて行く


I'm begging for you to take my hand

お願いだから私の手をとって


Wreck my plans, that's my man

私の計画も壊してみてよ、それでこそ私の愛する人でしょう


You know that my train could take you home

私の電車であなたを家まで送っていく


Anywhere else is hollow

他はどこも空虚な世界だから

 

I'm begging for you to take my hand

私の手を取るように懇願するの


Wreck my plans, that's my man

私の計画も壊してみてよ、それでこそ私の愛する人

 

The more that you say, the less I know

あなたが口を開くほど、私は分からなくなる


Wherever you stray, I follow

どこに彷徨っても私はついて行く


I'm begging for you to take my hand

お願いだから私の手をとって


Wreck my plans, that's my man

私の計画も壊してみてよ、それでこそ私の愛する人でしょう


You know that my train could take you home

私の電車であなたを家まで送っていく


Anywhere else is hollow

他はどこも空虚な世界だから

 

I'm begging for you to take my hand

私の手を取るように懇願するの

 

 


[Outro]
Hey, that's my man

それでこそ私の男


Baby, every bait-and-switch was a work of art

そのずるいやり方までもはや芸術なの


That's my man

私の男は


Hey, that's my man

そうでなくちゃ


I'm begging for you to take my hand

だから私の手を握って


Wreck my plans, that's my man

私の計画さえも壊してよ