I'm Only Me When I'm With You - Taylor Swift

 

 

 

[1st Verse]

Friday night beneath the stars

金曜日の夜、星空の下で


In a field behind your yard

あなたの家の裏庭で過ごす


You and I are painting pictures in the sky

2人で空に絵を描いて


And sometimes we don't say a thing

時々黙り込んでしまって


Just listen to the crickets sing

ただコオロギが鳴くのを聞くの


Everything I need is right here by my side

あなたが隣に居てくれることが全てだから


And I know everything about you

あなたの事は全て分かる


I don't wanna live without you

あなた無しでは生きたくない



[Chorus]
I'm only up when you're not down

あなたが落ち込むなら、私も落ち込む


Don't wanna fly if you're still on the ground

あなたが地上に留まるなら私は飛び立たない


It's like no matter what I do

私のことなんて関係ないの


Well you drive me crazy half the time

半分は手のひらで転がされても


The other half I'm only tryna let you know that what I feel is true

もう半分は、私の気持ちは真実だと伝えようとしてる


And I'm only me when I'm with you

あなたと居る時だけ、本当の私で居られるの



[2nd Verse]
Just a small town boy and girl

小さな町の男の子と女の子は


Living in a crazy world

忙しない世界で生きながら


Tryna figure out what is and isn't true

真実を見極めようとするの


And I don't try to hide my tears

私も涙も隠しはしない


My secrets or my deepest fears

私の秘密や恐れを


Through it all nobody gets me like you do

あなたは全て知って、受け入れてくれるの


And you know everything about me

私のことは全て知られている


You say that you can't live without me

「君無しでは生きられない」と言ってくれた

 

 

 

[Chorus]
I'm only up when you're not down

あなたが落ち込むなら、私も落ち込む


Don't wanna fly if you're still on the ground

あなたが地上に留まるなら私は飛び立たない


It's like no matter what I do

私のことなんて関係ないの


Well you drive me crazy half the time

半分は手のひらで転がされても


The other half I'm only tryna let you know that what I feel is true

もう半分は、私の気持ちは真実だと伝えようとしてる


And I'm only me when I'm with you

あなたと居る時だけ、本当の私で居られるの

 

 

 

[Bridge]
When I'm with anybody else it's so hard to be myself

他の誰かといると、本当の私では居られなくなるの


Only you can tell

ただあなただけ。

 

 

 

 

[Chorus]
I'm only up when you're not down

あなたが落ち込むなら、私も落ち込む


Don't wanna fly if you're still on the ground

あなたが地上に留まるなら私は飛び立たない


It's like no matter what I do

私のことなんて関係ないの


Well you drive me crazy half the time

半分は手のひらで転がされても


The other half I'm only tryna let you know that what I feel is true

もう半分は、私の気持ちは真実だと伝えようとしてる


And I'm only me when I'm with you

あなたと居る時だけ、本当の私で居られるの