Warrior - Avril Lavigne

 

 

 

[1st Verse]

I'll pick my battles 

どんな勝負でも受けて立つ

 

'cause I know I'm gonna win the war

私が勝つって分かっているから


I'm not rattled 

何も動揺していないわ

 

'cause I shouted all of this before

もう前にもこうやって叫んだことがあるから


Steadier than steel 

鋼よりも丈夫なの

 

'cause I'm ready with my shield and sword

盾と剣の準備は出来ているわ


Back on the saddle 

また鞍にまたがり準備をする

 

'cause I gathered all my strength for more

さらに強さを培ってきたの

And I won't bow, I won't break

私は決して従わないし、壊れたりしない


No, I'm not afraid to do whatever it takes

何があっても恐れたりしない


I'll never bow, I'll never break

絶対に屈服し、壊れない



[Chorus]
'Cause I’m a warrior, I fight for my life

私は戦士、自分の人生のために戦うの


Like a soldier all through the night

夜を生き抜く兵士のように


And I won’t give up, I will survive, I'm a warrior

諦めない、生き抜くの。私は戦士


And I'm stronger, that's why I'm alive

さらに強くなるの、だから私は生きている


I will conquer, time after time

この後は私が征服する


I'll never falter, I will survive, I'm a warrior

つまづいたりしない、生き抜くの。私は戦士だから

I'm a warrior

私は戦士




[2nd Verse]
Like a viking, 

バイキングのように(昔の北欧民族)

 

I'll be fighting through the day and night

一日中戦い続けるわ


I'll be marching through the darkness 

朝の光が見えるまで

 

'til the morning lights 

暗闇を進み続ける


Even when it's harder, like the armor, 

鎧のように辛くなった時

 

you will see me shine

輝いている私が見えるはず


No, I won't stop and I won't drop 

私は止まらない

 

until the victory's mine

勝利が私のものになるまで

 

And I won't bow, I won't break

私は決して従わないし、壊れたりしない


No, I'm not afraid to do whatever it takes

何があっても恐れたりしない


I'll never bow, I'll never break

絶対に屈服し、壊れない



[Chorus]
'Cause I’m a warrior, I fight for my life

私は戦士、自分の人生のために戦うの


Like a soldier all through the night

夜を生き抜く兵士のように


And I won’t give up, I will survive, I'm a warrior

諦めない、生き抜くの。私は戦士


And I'm stronger, that's why I'm alive

さらに強くなるの、だから私は生きている


I will conquer, time after time

この後は私が征服する


I'll never falter, I will survive, I'm a warrior

つまづいたりしない、生き抜くの。私は戦士だから

I'm a warrior

私は戦士



 

 

[Bridge]
Oh, you can't shoot me down

私を打ち落とすことはできない


You can't stop me now

止めることはできないわ

 

I got a whole damn army

大勢の兵士が


Oh, they try to break me down

私を壊そうとしてくる


They try to take me out

どこかへ連れて行こうとするけど


You can't cut or scar me

私を傷つけも怖がらせもできないわ

 

 

 

[Chorus]
'Cause I’m a warrior, I fight for my life

私は戦士、自分の人生のために戦うの


Like a soldier all through the night

夜を生き抜く兵士のように


And I won’t give up, I will survive, I'm a warrior

諦めない、生き抜くの。私は戦士


And I'm stronger, that's why I'm alive

さらに強くなるの、だから私は生きている


I will conquer, time after time

この後は私が征服する


I'll never falter, I will survive, I'm a warrior

つまづいたりしない、生き抜くの。私は戦士だから

I'm a warrior

私は戦士