著作権の関係で、ファンのみの公開となります。
JASRAC許諾番号:9008249113Y38200
(91)
 instead of being on my honeymoon I was sitting in a second-rate bar drinking Scotch purely for anesthesia; instead of a wife I had one much-scarred tomcat with a neurotic taste for ginger ale;

 蜜月旅行に出掛けるどころか、場末のバーに座り込んで、ただ心を麻痺させるためだけにスコッチのグラスを傾けていて ---- その傍らには、新妻ならぬジンジャー・エールに病的な嗜好を持つ傷だらけの雄猫をはべらせていたのでした ----
----------------------------------------------------------------------
(92)
 and as for liking right now, I would have swapped it for a case of gin and then busted every bottle.

 正直なことを言うのならば、私はその猫をジンひとケースと交換して、残らず飲み倒してやりたかったのでした。
----------------------------------------------------------------------
(93)
 But I wasn't broke.

 しかし、私は破産したわけではありませんでした。
----------------------------------------------------------------------
(94)
 I reached into my coat and took out an envelope, opened it.

 私は、上衣のポケットを探り、一通の封筒を取り出して開きました。
----------------------------------------------------------------------
(95)
 It had two items in it.

 中身は二つでした。
----------------------------------------------------------------------
(96)
 One was a certified check for more money than I had ever had before at one time; the other was a stock certificate in Hired Girl, Inc.

 ひとつは、私が今まで持ったこともない金額の小切手が一枚 ---- そして、もうひとつは、《高級メイド株式会社》の株券でした。
----------------------------------------------------------------------
(97)
 They were both getting a little mussed; I had been carrying them ever since they were handed to me.

 二つとも、少し手垢が付いていました ---- 彼らにそれを手渡されてから、肌身離さず持ち歩いていたからでした。
----------------------------------------------------------------------
(98)
 Why not?

 そうだ?
----------------------------------------------------------------------
(99)
 Why not duck out and sleep my troubles away?

 この悩みを、眠って忘れてしまうというのはどうだろう?
----------------------------------------------------------------------
(100)
 Pleasanter than joining the Foreign Legion, less messy than suicide, and it would divorce me completely from the events and the people who had made my life go sour.

 外人部隊に参加するよりは快適だし、自殺するよりはいくらかましなことです。 それに、私の人生をこうまで踏みにじった連中や思い出も、完全に私から遮断してしまえることになります。 今まで気が付かなかったことでしたが、これ以上のことは無いではありませんか。

----------------------------------------------------------------------