◎著作権の関係でファンのみの公開となります。
JASRAC許諾番号:9008249113Y38200
930
----------------------------------------------------------------------
(9291)
 He knew, even as he rolled over, his wand ready, that the brother and sister he had overtaken using his shortcut were closing in behind him . . .

 杖を構えて転がりながら、相手が誰なのかはもうわかっていました。 ハリーが近道を使っていったん追い越した兄妹が、後ろから迫って来たのでした ----
---------------------------------------------------------------------
9292
 “Impedimenta!” he yelled as he rolled over again, crouching close to the dark ground, and miraculously his jinx hit one of them, who stumbled and fell, tripping up the other; Harry leapt to his feet and sprinted on after Snape.

 「『インペディメンタ(妨害せよ)』!」と、もう一度転がり、暗い地面に伏せながら、ハリーは叫びました。 呪文が奇跡的に一人に命中し、相手がよろめいて倒れ、もう一人をつまずかせました ---- ハリーは急いで立ち上がり、駆け出しました。 スネイプを追うために。
---------------------------------------------------------------------
9293
 And now he saw the vast outline of Hagrid, illuminated by the light of the crescent moon revealed suddenly behind clouds; the blond Death Eater was aiming curse after curse at the gamekeeper; but Hagrid's immense strength and the toughened skin he had inherited from his giantess mother seemed to be protecting him.

 雲の切れ目から突然現われた三日月に照らされ、こんどはハグリッドの巨大な輪郭が見えました。 ブロンドの『死喰い人』が、『領地の番人』めがけて矢継ぎ早やに呪いをかけていましたが、ハグリッドの並はずれた力と、巨人の母親から受け継いだ堅固な皮膚とが、ハグリッドを護っているようでした。
----------------------------------------------------------------------
9294
 Snape and Malfoy, however, were still running; they would soon be beyond the gates, able to Disapparate —

 しかし、スネイプとマルフォイは、まだ走り続けていました。 もうすぐ校門の外に出てしまうのでした。 そして、『姿くらまし』をしてしまうのでした。
----------------------------------------------------------------------
9295
 Harry tore past Hagrid and his opponent, took aim at Snape's back, and yelled, “Stupefy!”

 ハリーは、ハグリッドとその対戦相手の脇を猛烈な勢いで駆け抜け、スネイプの背中を狙って叫びました。 「『ステューピファイ(麻痺せよ)』!」
----------------------------------------------------------------------
9296
 He missed; the jet of red light soared past Snape's head; Snape shouted, “Run, Draco!”and turned.

 外れました。 赤い閃光はスネイプの頭上を通り過ぎました。 スネイプが叫びました。 「ドラコ、走るんだ!」 そして、スネイプが振り向きました。
----------------------------------------------------------------------
9297
 Twenty yards apart, he and Harry looked at each other before raising their wands simultaneously.

 二十ヤードの距離を挟み、スネイプとハリーは睨み合い、同時に杖を構えました。
----------------------------------------------------------------------
9298
 “Cruc —”

 「『クルーシ ----』」
----------------------------------------------------------------------
9299
 But Snape parried the curse, knocking Harry backward off his feet before he could complete it; Harry rolled over and scrambled back up again as the huge Death Eater behind him yelled, “Incendio!”

 しかし、スネイプは呪いをかわし、ハリーは、呪文を言い終えないうちに仰向けに吹き飛ばされました。 一回転して立ち上がったそのとき、巨大な『死喰い人』が背後で叫びました。 「『インセンディオ(撚えよ)』!」
----------------------------------------------------------------------
 Harry heard an explosive bang and a dancing orange light spilled over all of them: Hagrid's house was on fire.

 バーンという爆発音がハリーの耳に聴こえ、あたり一面にオレンジ色の光りが踊りました。 ハグリッドの小屋が燃えていました。
---------------------------------------------------------------------
9300
 “Fang's in there, yer evil — !” Hagrid bellowed.

 「ファングが中にいるんだぞ。 この悪党め ---- !」と、ハグリッドが大声で叫びました。


----------------------------------------------------------------------